رییس پلیس راه استان همدان گفت: با توجه به افزایش شمار مسافرت ها در ایام نوروز از رانندگان درخواست می شود با صبر و حوصله و با پرهیز از عجله رانندگی کنند.
کد خبر: ۱۵۱۴۳
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۲:۳۳ 22 March 2015

رییس پلیس راه استان همدان گفت: با توجه به افزایش شمار مسافرت ها در ایام نوروز از رانندگان درخواست می شود با صبر و حوصله و با پرهیز از عجله رانندگی کنند.

به گزارش ایرنا؛سرهنگ مهدی شاکری در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به افزایش شمار مسافرت ها در ایام نوروز به رانندگان توصیه می شود با رعایت قوانین و مقررات سال نو را بدون هیچگونه دغدغه خاطر آغاز کنند.

وی اضافه کرد: 120 تیم پلیس راه با حضور در مسیرهای شریانی این استان امنیت عبور و مرور مسافران و گردشگران نوروزی را تامین می کنند تا شاهد بروز سوانح دلخراش در مسیرهای ارتباطی این استان نباشیم.

وی بیان کرد: یکصد نیرو از استان تهران و مرکزی به جمع نیروهای پلیس راه این استان در طرح نوروزی پیوستند و در مجموع 400 نفر عوامل پلیس راه در طول شبانه روز جاده های این استان را رصد می کنند.

رییس پلیس راه همدان اظهار کرد: به منظور ارتقای ایمنی در مسیرهای روستایی از توان دهیاران نیز بهره گرفته شده و اقداماتی برای نصب بنر های آموزشی در راه های فرعی و روستایی صورت گرفته است.

سرهنگ شاکری گفت: به منظور ارتقای فرهنگ ترافیک و کاهش سوانح احتمالی 28 هزار و 160 نفر ساعت آموزش برای جوامع هدف از جمله دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس حاشیه راه ها، روستاییان ، رانندگان ناوگان باری و مسافربری، راهوران محله و مدیران شرکت های حمل و نقل این استان برگزار شده است.

وی یادآوری کرد: برابر با قانون برنامه پنجم توسعه باید هر ساله 10 درصد از شمار متوفیان ناشی از سوانح رانندگی کاسته شود که در این زمینه استان همدان هر ساله به طور میانگین موفق به کاهش 9.8 درصدی شمار متوفیان شده است.

وی اضافه کرد: آمار فوت ناشی از سوانح رانندگی جاده های برون شهری این استان در 11 ماهه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 10 درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس راه استان همدان اضافه کرد: مردادماه امسال با 21 درصد و آذرماه با 25 درصد افزایش تلفات جاده ای بیشترین میزان افزایش فوتی ها در سالجاری را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ شاکری توضیح داد: علت افزایش متوفیان در این دو ماه افزایش 270 درصدی تردد از مسیرهای ارتباطی این استان در روزهای قبل و بعد از اربعین حسینی است.

وی توقیف 754 دستگاه خودروی بالای 10 میلیون ریال جریمه، جلب دوهزار و 21 جلد گواهینامه راننده متخلف و افزایش هفت درصدی اعمال قانون را از دیگر اقدامات پلیس راه همدان برشمرد.

وی تاکید کرد: عوامل پلیس راه همدان به منظور جلوگیری از بروز هرگونه سانحه احتمالی با رانندگان متخلف و تخلفاتی همچون سرعت غیرمجاز، مکالمه با تلفن همراه، تجاوز غیر مجاز، سبقت در مکان های ممنوعه و نبستن کمربند ایمنی برخورد می کنند.

طرح نوروزی پلیس از 25 اسفند ماه امسال آغاز شده و تا 15 فروردین سال آینده ادامه دارد.

استان همدان دارای بیش از پنج هزار کیلومتر انواع راه است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار