مشاور وزیر اطلاعات:
مشاور عالی وزیر اطلاعات گفت: دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی ایران در زمره برترین دستگاه های امنیتی دنیا محسوب می شوند.
کد خبر: ۱۵۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷ 24 December 2015
مشاور عالی وزیر اطلاعات گفت: دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی نظام جمهوری اسلامی ایران در زمره برترین دستگاه های امنیتی دنیا محسوب می شوند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام خزاعی روز پنجشنبه در جشن بزرگ وحدت با حضور علمای شیعه و سنی در شهرستان مرزی آق قلا از توابع استان گلستان اظهار داشت: دستگاه های امنیتی کشور را به خوبی از فراز و نشیب های مختلف عبور داده و بر کسی پوشیده نیست که شاخص امنیتی کشورمان از نسبت خوبی برخوردار است.
وی اضافه کرد: اولین مسئولیت دستگاه اطلاعات، تامین امنیت دولت و مردم است و انقلاب اسلامی ما به دلیل عظمت و لرزه ای که بر استکبار انداخته از ابتدای پیروزی تاکنون به روش های مختلف مورد تهدید قرار گرفته است و این تهدید ادامه خواهد داشت.
خزاعی ادامه داد: کشور ما بزرگ است و تهدید می شود و امروز در مقابل اقتدار، استحکام، نظام مردم سالاری دینی، رهبری با کفایت، جامعه، علما و نخبگان ما دشمنان برای تسلیم نشدن از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

وی گفت: تروریست ها و برخی کشورها می خواهند در کشور ما اتفاقاتی بیفتد تا این چتر امنیتی خوب ترک بردارد و کارآمدی امنیتی را زیر سوال ببرند اما دستگاه های نظام به خوبی در برابر آنان پایدار هستند.
وی افزود: جایگاه انقلاب در مجاهدات و مذاکرات هسته ای و برجام، روابط دیپلماسی و حوزه های مختلف و حتی در قضیه قطعنامه شورای امنیت برای سوریه به خوبی مشهود بود و آمریکا به شدت دنبال سلب قدرت روز افزون کشور ما است.

به گفته وی چشم انداز 10 سال آینده این است که جهان و منطقه با مساله تروریسم به اشکال مختلف درگیر شوند و مبارزه با تروریست و عوامل ترورها وظیفه ما است و اگر کوتاهی در این خصوص صورت گیرد، باید پاسخگو باشیم.
وی تصریح کرد: مبارزه و مقابله با تروریسم و خشکاندن ریشه آن، بسترسازانی می خواهد و از عهده ما به تنهایی بر نمی آید و وظیفه علما، دانشمندان، عالمان، مبلغان و متنفذین به خصوص در مراکز اهل سنت است که با ما همکاری کنند.

خزاعی خاطرنشان کرد: مراکز اهل سنت کشور امروز به شدت در معرض آسیب پذیری از تروریسم می باشد و دشمن به عنوان پایگاه های هسته ساز به این مراکز نگاه می کنند.
مشاور وزیر اطلاعات با بیان اینکه مساله ترور و تروریسم زاییده زمینه ها و علل مختلف می باشد، ادامه داد: اولین عامل در این خصوص اشغالگری و اشغالگران هستند و هر جا حاکمیت ها سست شود، مردم در برابر آنها بوده و زمینه های ایجاد انقلاب جدید به راحتی فراهم خواهد شد.

خزاعی افزود: حمایت و پشتیبانی سرویس های اطلاعاتی از دیگر عوامل ایجاد تروریسم و ترور هستند بطوری که آمریکا از نیروهای خود در عراق و سوریه به عنوان خطرناک ترین افراد نام می برد و اعتقاد دارد اگر این نیروها به کشورهای خود برگردند بسیار دردسرساز خواهند شد و بر همین اساس می خواهند مسائل جنگ در عراق و سوریه همچنان باقی بماند.

وی با یادآوری اینکه القاعده دست پرورده آمریکا می باشد، یادآور شد: همان نیروها الان به جایی رسیده اند که در برابر آمریکا ایستادگی می کنند و به همین دلیل آمریکایی ها هر جا نیروهای القاعده را ببینند می کشند و از سوی دیگر آمریکا در حال جایگزین کردن نیروهای داعش با نیروهای القاعده در حوزه افغانستان می باشد.

خزاعی ادامه داد: این مساله نشان می دهد که همین نیروها در واقع به کسانی که آنان را به وجود آورده اند، ضربه می زنند.
وی افزود: بسیار ذهن ساده اندیشی باید وجود داشته باشد که بخواهد باور کند مساله داعش براساس انچه ادعا می کند مذهبی و جنگ شیعه و سنی باشد اما ما با ردیابی هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیده ایم که عامل اصلی این عروسک های خیمه شب بازی یکی از کشورهای غربی است و آمریکا و اسرائیل عوامل بعدی می باشند.

وی یادآور شد: اگر مساله داعش جنگ شیعه و سنی است، خود آنان زنان و دختران اهل سنت شمال عراق را می کشند و یا به بدترین شکل ممکن برای کارهای دیگر می برند.
خزاعی ادامه داد: مساله اصلی این جنگ ها در واقع تجزیه کشورهای اسلامی در آستانه یکصدمین سالروز جنگ جهانی اول است و همه این طراحی ها از سوی غرب انجام می شود، طی 150 سال گذشته همواره مساله غرب گرایی و سکولاریسم بلای جان اسلام بود.
وی با اشاره به توهین برنامه های تلویزیونی کشورهای عربی با اهداف و برنامه های غربی و قطع شبکه های العالم و المنار گفت: اسنادی وجود دارد که نشان می دهد سرویس های اطلاعاتی برخی کشورهای عربی منطقه اعلام کرده اند که چون جریانی خاص به اسلام و دین توهین می کند باید حمایت شود.

مشاور وزیر اطلاعات گفت: اطلاع داریم یکی از کشورهای عربی تمام هزینه های بازسازی سوریه و حتی حضور بشار اسد در راس قدرت را پذیرفته به شرط اینکه ایران و حزب الله و ترکیه و اخوان المسلمین در سوریه حضور نداشته باشند و این نشان دهنده برنامه ریزی خاص آنها است.
وی تاکیدکرد: مساله امروز در منطقه رقابت سیاسی است، امروز در کشور خود ما شبکه های دروغین بلای جان اسلام هستند و به مسائل به وجود آمده توسط دشمنان منطقه دامن می زنند و در واقع دین بازیچه شده و آنان آبروی اسلام، فقها و همه فتواها را از جمله فتوای حضرت امام (ره) به عنوان منادی وحدت را برده اند.

خزاعی ادامه داد: برای حل این مشکلات علمای شیعه و سنی از غرب و شرق، شمال و جنوب باید نامه نگاری کنند تا مشکلات بین دولتهای اسلامی برطرف شود.
وی یادآور شد: ما روزهای سختی پیش رو داریم و اگر علمای اسلام برای امنیت و صلابت تلاش نکنند بیشتر مسلمین کشته خواهند شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار