ساماندهی نمازخانه بین راهی در بین مشکلات استان گم شد
عدم ساماندهی مساجد بین راهی صدا رئیس ستاد اقامه نماز استان را درآورد و این مسئول تهدید کرد که مدیران کم کار این حوزه را تهدید به ارائه گزارش مکتوب به سازمان‌ها مرتبط کرد.
کد خبر: ۱۵۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸ 23 December 2015

به گزارش تابناک مازندران، ساماندهی نماز خانه‌های بین راهی در مازندران حرف امروز و دیروز نیست این موضوع یکی از دغدغه های جدی است که هر از چند گاهی در استان مطرح می شود ولی اقدام اساسی برای آن در برنامه کاری قرار نمی گیرد.

با گذر به برخی مساجد بین راهی در استان مازندران که داری متولی نیز هستیم نشان می دهد که اوضاع مساجد بین راهی بسیار مناسب نیست.

از طرفی تعداد نمازخانه‌ها بین راهی مازندران هم زیاد نیست که مسئولان و متولیان نسبت به بهسازی آن اقدام نمی‌کنند، از سوی دیگر برخی از نمازخانه‌های که توسط برخی از واحدهای صنفی نیز اداره می شود و در کنار کسب و کار خویش اقدام به ایجاد مسجد هم کردند از وضعیت مناسبی برخودار نیستند.

حضور ۲۰ میلیون مسافر که گاهی از سوی مسئولان استانی افتخاری بزرگ برای استان محسوب می‌شود و خیری برای استان ندارد به این دلیل که برنامه مدونی برای کسب درآمد از این مسافر در استان وجود ندارد، داشتن ۵۰ مسجد بین راهی کافی نیست، البته اگر همین ۵۰ مسجد بین راهی هم در استان به صورت جدی و مناسب ساماندهی شود، حداقل در این بخش مشکل وجود نخواهد داشت.

از طرفی احداث مجتمع‌های بین راهی در استان مازندران از چند سالی است که آغاز شد، بعضا مشاهده می‌شود نمازخانه‌های بین راهی این مراکز هم مناسب نیست و مشکلات جدی در مساجد بین راهی دیده می شود.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی که در گذشته همزمان مسئولیت ستاد اقامه نماز استان مازندران و نیز مدیرکل ارشاد استان را برعهده داشت به جهت حجم بالای کار در ارشاد کمتر وقت رسیدگی به این امور را داشت، با فارغ شدن از مسئولیت ارشاد استان وی در حال حاضر طرح ساماندهی مساجد بین راهی را به صورت جدی در برنامه کاری خویش قرار داد و از نامناسب بودن وضعیت مساجد بین راهی در استان مازندران به شدت گلایه کرد.

مسئول ستاد اقامه نماز استان مازندران از کمبود نمازخانه بین راهی مازندران گلایه کرد و یادآور شد: برای بیست میلیون مسافری که سالانه وارد استان می شوند علاوه بر ۵۰ مسجد بین راهی نیاز است که احداث ۵۰ مسجد دیگر در برنامه کاری قرار گیرد.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی با بیان اینکه کم کاری در ساماندهی مساجد بین راهی در استان پذیرفته نیست و اگر متولیان نسبت به ساماندهی مساجد بین راهی اقدام نکنند به گزارش را به صورت مکتوب به سازمان مربوطه اعلام می کنم، یادآور شد: اگر مسئولان و نهادها نمی توانند نسبت به ساماندهی مساجد بین راهی اقدام کنند این موضوع از طریق استانداری مازندران پیگیری می شود.
کارمند شمال
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار