دو خبرنامه تابناک گیلان (63+) ؛
تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که شصت و سومین بسته دو خبرنامه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.
کد خبر: ۱۴۹۶۳۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 22 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

تابناک گیلان در نظر دارد که روزانه دو خبری که شاید به نوعی مهمترین اتفاق روز و هم جالب ترین خبری که از نگاه تماشاگران تابناک باشد را منتشر کند که شصت و سومین بسته دو خبرنامه تابناک گیلان را با هم مرور می کنیم.



عزم جدی استاندار سابق و دو نماینده گیلانی مجلس شورای اسلامی با حضور در وزارت کشور

تابناک گیلان: ایرج ندیمی ، مهرداد بائوج لاهوتی و علی صوفی سه نماینده‌ گیلانی بودند که برای ورود به مجلس دهم به وزارت کشور آمدند.

ایرج ندیمی نماینده مردم شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در دوره‌های ششم، هفتم و نهم مجلس شورای اسلامی ایران بوده است که عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت نیز هست.

وی معاونت پارلمانی وزارت صنایع دولت احمدی‌نژاد را نیز در کارنامه خود دارد.


مهرداد بائوج لاهوتی نیز نمایندهٔ حوزهٔ انتخابیهٔ لنگرود در دورهٔ هشتم مجلس شورای اسلامی بوده‌است.


همچنین علی صوفی وزیر تعاون دولت خاتمی برای حضور در مجلس دهم به صورت رسمی ثبت نام و اعلام نامزدی کرد.

صوفی استاندار گیلان در دولت اول و وزیر تعاون در دولت دوم محمد خاتمی بوده‌است.

وی در دولت دوم میرحسین موسوی استاندار بوشهر و در دولت اول آیت‌الله هاشمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بود.

صوفی هماکنون عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان  و عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت ایران و مسئول مناطق شمال کشور اصلاح طلبان است.


چند نماینده کنونی مجلس به وزارت کشور آمدند





شلوغ کاری های امروز کوچکی نژاد در بهارستان

تابناک گیلان: نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نان و ماست خوراک مردم محروم است و با گرانی‌های اخیر، آن را هم از مردم گرفته‌ایم، افزود: گرانی‌های اخیر هیچ توجیه قانونی ندارد، به همین دلیل باید با رسیدگی به دلایل آن، از افزایش قیمت‌ها جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جبار کوچکی‌نژاد در نشست علنی امروز (سه‌شنبه اول دی) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: تذکر اول من به رئیس جمهور به دلیل میزان مبالغی است که هر روز به کالاها اضافه شده و دولت گرانی‌های پی‌درپی را اعلام می‌کند؛ همچنانکه شب گذشته نیز اعلام شد لبنیات افزایش قیمت پیدا کرده است و‌ نان، ماست و دیگر لبنات مورد نیاز مردم مرتب گران می‌شود، در حالی که نان و ماست خوراک مردم محروم است و ما داریم آن را نیز از آنها می‌گیریم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این افزایش قیمت‌ها هیچ توجیه قانونی ندارد و باید جلوی آنها گرفته شود، افزود: تذکر دوم من درخصوص بسیاری از ساختمان هایی است که در سطح کشور ساخته می‌شوند، اما انشعاب آب و برق به آنها داده نمی‌شود و مردم به صورت غیرمجاز از این انشعابات استفاده می‌کنند که این کار خطرات جانی بسیاری به همراه دارد و باید جلوی این خطرات را با ارائه مجوزات لازم را گرفت.


گرانی‌ها نان و ماست را هم از مردم گرفت/ وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان شفاف‌سازی شود


وی در تذکر بعدی خود عنوان کرد: بازنشستگان فرهنگی همچنان پاداش بازنشستگی سال 93 خود را دریافت نکرده‌اند و این در حالی است که سال 94 نیز رو به اتمام است و تمام دستگاه‌ها این پاداش را به بازنشستگان خود داده‌اند. آموزش و پرورش با مشکلات بسیاری روبرو است و این درحالی است که مجلس بودجه لازم را برای این وزارتخانه تصویب کرده است.

کوچکی‌نژاد درباره درخواست تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان توضیحاتی ارائه داد و افزود: این درخواست را چندین ماه قبل ارائه دادیم و همه فرهنگیان خواهان شفاف‌سازی فعالیت صندوق ذخیره فرهنگیان هستند، چرا که وضعیت پول فرهنگیان در این صندوق مشخص نیست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه معتقد است بسیاری از مسئولان کشور در مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان دست دارند، گفت: درخواست تحقیق و تفحص از این موضوع باید مورد رسیدگی قرار گیرد، به همین دلیل انتظار توجه ویژه هیات رئیسه خانه ملت را به این موضوع دارم.


کوچکی‌نژاد: تأخیر در ارائه لایحه بودجه جای نقد دارد / ابوترابی: تلاش برای ارائه همزمان لوایح بودجه و برنامه ششم باعث تأخیر شد

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقاد نماینده مردم رشت درخصوص تأخیر در ارائه لوایح برنامه بودجه و برنامه ششم از سوی دولت، توضیح داد: تلاش برای ارائه همزمان لوایح بودجه و برنامه ششم باعث تأخیر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جبار کوچکی نژاد در نشست علنی امروز (سه‌شنبه یکم دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری افزود: با توجه به اینکه تا پایان سال زمان زیادی باقی نمانده اما دولت هنوز لایحه بودجه سال 95، احکام دائمی بودجه و برنامه ششم را ارائه نکرده این در حالی است که بررسی هر یک از این‌ها یک الی دو ماه زمان نیاز دارد.


کوچکی‌نژاد: تأخیر در ارائه لایحه بودجه جای نقد دارد/ ابوترابی: تلاش برای ارائه همزمان لوایح بودجه و برنامه ششم باعث تأخیر شد


نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت تعهد داده بود در شهریورماه قانون برنامه ششم را به مجلس ارائه کند اما این اتفاق صورت نگرفت در حالی که همواره این نقد بر دولت گذشته وارد بود که چرا در ارائه لایحه بودجه تاخیر دارد.

وی یادآور شد: از سوی دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز در پیش است و اگر این قوانین به تصویب نرسد کشور معطل می‌ماند.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر کوچکی نژاد گفت: تاکنون با اراده دولت در ارائه به موقع لابحه بودجه، طی سال‌های گذشته آشنا شده‌ایم و به حق عزم دولت همچنین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بر آن بوده تا لایحه بودجه و برنامه ششم را در همان زمان مقرر به مجلس ارائه کند.

وی تاکید کرد: آنگونه که به بنده اعلام کردند لایحه بودجه را می توانستند در همان زمان مقرر به مجلس ارائه کنند اما با توجه به اینکه دولت تلاش داشت تا لایحه بودجه با لایحه برنامه ششم به مجلس ارائه شود این تاخیر صورت گرفت.

ابوترابی‌فرد گفت: در سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دولت اراده جدی وجود دارد تا در کمترین زمان این لوایح به مجلس ارائه شود.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
بازنشسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۲
پس دولت احمدی نژاد چندان هم مقصر نبود که لایه بودجه رو دیر به مجلس میداد آقایان نماینده چرا بموقع ندادن بودجه به مجلس از طرف دولت اعتراضی نمیشود
امين
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۵
نطق ايشون بعداز4سال بدليل نزديكي به زمان انتخاباته.ايشون تاحالاكجا تشريف داشتند؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار