حافظ و نخبه قرآنی گفت: ترویج فرهنگ قرآنی و فراهم کردن بسترهای جذاب برای بهره‌مندی از قرآن مانع از گرایش جوانان به سمت ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.
کد خبر: ۱۴۹۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ 22 December 2015
حافظ و نخبه قرآنی گفت: ترویج فرهنگ قرآنی و فراهم کردن بسترهای جذاب برای بهره‌مندی از قرآن مانع از گرایش جوانان به سمت ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.

مرضیه فتحی در گفت‌گو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه امسال توانسته است رتبه اول استانی مسابقات قرآن کریم را در حفظ ۲۰ جزء  به دست آورد، اظهار داشت: از دوران ابتدایی به صورت مستمر به حفظ قرآن پرداختم و در سن ۱۲ سالگی موفق به حفظ ۲۰ جز از قرآن کریم شدم.

این نخبه قرآنی افزود: ابتدا به صورت آموزشی از دارالقرآنی مسجد جامع و استفاده از ابزاری چون نوار اساتید قرآنی بهره می گرفتم و این آموزش ها به صورت مرحله‌ای به همراه اعطا گواهی حفظ قرآن بود اما اگر بخواهیم شاهد پیشترفت بیشتری در استان کرمانشاه باشیم باید مراکز مختلف و اساتید برجسته در نظر گرفته شود.

فتحی با اشاره به اینکه در رشته پزشکی دانشگاه ملی در حال تحصیل است، گفت: هر برکتی که زندگی‌ام ایجاد شده در همه جنبه‌ها متاثر از ارتباط با قرآن است و در بین دوستان با چهره‌ای شاداب، آرام و انعطاف پذیر شناخته شده ام و به دلیل انس با قرآن همواره در مدرسه به عنوان دانش آموزی ممتاز فعالیت داشتم.

وی بیان کرد: هرساله در مسابقات قرآنی بسیج و دانش آموزی شرکت داشتم و در مسابقات کشوری ۲ بار رتبه دوم را در حفظ جز سی ام و حفظ ۵ جز را کسب کرده ام.

فتحی گفت: از سال ۹۲ به صورت مستمر سه بار در مسابقات اداره اوقاف شرکت داشتم و در هر مرحله استانی رتبه اول را به دست آوردم.

وی از عمده عوامل توجه به قرآن و نجات بخشی آن از مهجوریت را عمل به دستورات آن دانست و تصریح کرد: اگر از همان پایه ابتدایی علاوه بر حفظ، با کاربرد مفاهیم به آموزش قرآن پرداخته شود اثربخش تر خواهد بود  و افرادی که به عنوان مربی و یا چهره های قرآنی فعالیت دارند دچار غرور نشوند تا بتوانند افراد بیشتری را به این راه ارشاد و هدایت کنند.

فتحی گفت: امیدوارم نور هدایتگر قرآن در همه تجلی یابد  و این توفیق را از سوی خدا و از سر عنایت خالق یکتا به بندگان مبذول شود، امروزه ناهنجاری های بسیاری در جوامع وجود دارد و برخی از جوانان که سرمایه و نسل آینده ساز کشور محسوب می‌شوند به برخی ناهنجار ی‌ها گرایش دارند و با این امور مانوس شدند در حالی که مسیر هدایت چیز دیگری است و باید به آنها آموزش داده شود که به سوی قرآن و کسب آرامش معنوی از آن تشویق شوند.

این حافظ قرآن یادآور شد: در بسیاری از امور زندگی خود  توجه ویژه ای به آیات قرآن به ویژه آیه ۱۸ سوره نور دارم که در آن اشاره ای به چراغدان و نور آسمان و زمین شده است که موجب هدایت انسان است و همچنین عدالت خداوند و حکمت هایی که در زندگی انسانها به وجود می آید.

وی زندگی حضرت موسی(ع) و سرنوشت او در رود نیل که بعدها دوباره به آغوش مادر خود بازگشت را بسیار فوق العاده و حکمت آموز توصیف کرد و داستان زندگی حضرت خضر(ع) و موسی(ع) و توجه به پرهیز از زود قضاوت کردن و وجود حکمت در اراده خداوند و سرنوشت حضرت یونس(ع) را از قصص قرآنی مورد علاقه خویش عنوان کرد که در کارها با استعانت از آنها عمل می‌کند.

فتحی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قرآنی حادثه منا و  ابراز تاسف بر عدم مدیریت مناسب از سوی برخی مدعیان خادم الحرمین، این اتفاق را گواهی بر بی‌گناهی همه زائران سرزمین مقدس وحی دانست و افزود: برگزاری مسابقات قرآنی به میزبانی استان کرمانشاه امتیاز های بسیاری در زمینه جذب گردشگری، آشنایی با اساتید این عرصه و پیشرفت قرآنی استان دارد که برکات معنوی آن با وجود چهره‌های نورانی در فضای قرآنی استان دو چندان خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار