کد خبر: ۱۴۹۱۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰ 21 December 2015


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از تشکیل و راه‌اندازی نخستین انجمن مفاخر فرهنگی این استان خبر داد.

سید موسی حسینی‌کاشانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: البرز دارای ظرفیت‌های بسیاری در حوزه فرهنگ و هنر است که باید این استعدادها به خوبی شناسایی شوند.

وی افزود: این استان تاکنون هنرمندان و فرهنگیان بسیاری را به جامعه فرهنگی و هنری کشور که دارای تاریخی غنی و پرافتخار بوده،‌ تقدیم کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: یکی از مهمترین اولویت‌هایی که در دستور کار داریم، شناسایی و ساماندهی هنرمندان و فرهیختگان استان البرز است و برای تحقق این مهم اقدامات خوبی انجام شده است.

حسینی‌کاشانی گفت: در این راستا برای نخستین‌بار در استان البرز انجمن مفاخر فرهنگی و هنری تشکیل شده که وظیفه اصلی آن شناسایی و ساماندهی هنرمندان و فرهنگیان البرز است.

وی افزود: دولت و وزارت ارشاد تلاش‌های خوبی در جهت توسعه فعالیت‌ این انجمن‌ها انجام داده و حمایت از انجمن‌های فرهنگی و هنری را در اولویت قرار داده‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بیان داشت: راه‌اندازی انجمن مفاخر فرهنگی و هنری البرز گامی موثر در جهت شناسایی فرهنگیان و مشکلات و نیازهای آنها است و امیدواریم این اقدام با همکاری هنرمندان البرزی به نتیجه برسد.

حسینی‌کاشانی با اشاره به راه‌اندازی انجمن‌های فرهنگی در البرز از جمله انجمن موسیقی، شعر و انیمیشن‌سازان در این استان گفت: برنامه‌های ویژه‌ای برای حمایت از این انجمن‌ها در البرز در دستور کار قرار دارد، اما باید متولیان این انجمن‌ها نیز با جذب سرمایه‌گذار برای اجرای اهداف و برنامه‌هایی که دارند، استفاده کنند.

وی اظهار داشت: همکاری و تعامل دولت، انجمن‌های فرهنگی و هنری و بخش خصوصی، می‌تواند در توسعه فعالیت‌های این حوزه و به ویژه تولید آثار هنری فاخر موثر باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان با اشاره به طراحی برنامه‌هایی با هدف خلق آثار هنری فاخر در استان البرز، گفت: به زودی این برنامه‌ها اطلاع‌رسانی لازم خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار