کرمان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از آغاز مرمت مسجد تاریخی آیت الله با همکاری هیات امنای این مسجد خبر داد.
کد خبر: ۱۴۸۸۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱ 21 December 2015
روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان محمود وفایی افزود: مسجد تاریخی آیت الله که به نام موسس آن یعنی آیت الله میرزا محمدرضا کرمانی نامگذاری شده، مورد مرمت قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه این مسجد قریب به 200 سال قدمت دارد و به دوره قاجاریه بر می گردد بیان کرد: هم اکنون عملیات مرمت پشت بام این بنا که شامل سبک سازی، صندوقه سازی و آجر فرش می شود، در حال انجام است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: مسجد آیت الله در یکی از محله های قدیمی شهر کرمان بنام خواجه خضر قرار گرفته و تمامی مصالح بکار رفته در آن از خشت و آجر می باشد.
وی با بیان اینکه هدف این اداره کل تعامل و همکاری با هیات امنای مساجد تاریخی است افزود: با همکاری هرچه بیشتر می توان نظارت مناسب تری بر حفظ این بناهای ارزشمند تاریخی اعمال کرد.
وفایی گفت: استان کرمان دارای اماکن تاریخی منحصر بفرد است که به مرمت و بازسازی نیاز دارند و می توان با همکاری مردم، مالکان خصوصی و دیگر دستگاه های مرتبط در این خصوص گام های موثری برداشت. 
استان کرمان با 23 شهرستان بیش از پنج هزار اثر تاریخی دارد که از این تعداد 650 اثر ثبت ملی و سه اثر ارگ تاریخی بم، باغ شاهزاده ماهان و روستای صخره ای میمند ثبت جهانی هستند.
این استان دارای محوطه های متعدد تاریخی و باستانی و محورهای گردشگری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار