واکنش یارحسینی به سخنان عضو شورای اعتدال در رشت:
در جامعه توحیدی مانند ایران اسلامی همه احزاب و گروه‌ها و جریان‌های سیاسی باید فعالیت‌ها و اقدام‌های خود را در راستای اهداف و سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و منافع و مصالح ملی تنظیم، همسو و هماهنگ کنند و نقش بی‌بدیل خود را در حفظ وحدت به نمایش بگذارند.
کد خبر: ۱۴۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹ 17 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، نادر یارحسینی امروز در رشت درباره فعالیت احزاب مختلف در کشور اظهار کرد: در جامعه توحیدی مانند ایران اسلامی همه احزاب و گروه‌ها و جریان‌های سیاسی باید فعالیت‌ها و اقدام‌های خود را در راستای اهداف و سیاست‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و منافع و مصالح ملی تنظیم، همسو و هماهنگ کنند و نقش بی‌بدیل خود را در حفظ وحدت به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه احزاب باید تمام تلاش‌ها و اقدام‌های خود را در تقویت و پیشرفت ابعاد اقتصادی، سیاسی و فرهنگی به‌کار گیرند، افزود: احزاب سیاسی با تقوای جمعی و خرد اجتماعی به تهذیب و اصلاح خود پرداخته و با شناخت هر چه بیشتر از اسلام و پایبندی به آن به مردم آگاهی سیاسی و دینی دهند و با شناخت دقیق مشکلات آنها و اولویت‌بندی نیازها در برطرف شدن معضلات با پیگیری و ارتباط با مسئولان از طریق مجرای قانونی در اجابت آنها بکوشند.

این مسئول با بیان اینکه فعالیت‌های سیاسی محض به شدت منافع مردم، نظام و جامعه را تهدید می‌کند، ادامه داد: تکیه‌گاه چنین سیاستی دین، خدا و قرآن نیست و سیاست و دیانت در اسلام مدغم است و در هیچ شرایطی نمی‌توان آنها را از هم تفکیک و تفریق کرد و مانند جریان خون در بدن آدمی بوده که باید در تمام اعضاء و جوارح جریان داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه تشکیل حکومت اسلامی تنها منحصر به عصر گذشته است، افزود: امام راحل به عنوان سیاسی‌ترین فرد جامعه بدون آنکه حتی یک کلمه دروغ بگویند یا کسی را فریب دهند در عصر تکنولوژی و ارتباطات و نظام کفر جهانی خواسته معصومین (ع) را برآورده ساختند.

یارحسینی با تصریح بر اینکه امروز کشتی انقلاب در دنیای پرتلاطم به دست با کفایت مقام معظم رهبری به سوی مقصدش هدایت می‌شود، گفت: برخی‌ها سیاست را به معنای فریب و دروغ معنا می‌کنند در حالی که این روش در اسلام ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه احزاب سیاسی باید مرزبندی داشته و مبنای فعالیت‌های آنها دین باشد، اضافه کرد: خدامحوری باید بنای تمام تلاش‌ها و اقدام‌های احزاب باشد در غیر این صورت دچار خطا و لغزش شده و گاهی از اصول و مبانی به خاطر محور قرار دادن هوای نفسانی خارج می‌شوند.

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گیلان افزود: در طول انقلاب اسلامی گروه‌ها و جریان‌ها و احزاب سیاسی زیادی گرفتار اغراض شخصی و نفسانی و دنیایی شده و حتی در مقابل اصول و ارزش‌ها و نظام اسلامی ایستادند و سرانجام محو و ناکام شدند.

به گفته وی، اگر تقوای جمعی و ارزش‌ها در این جمعیت‌ها حاکم نباشد افول و سقوط جمعی فرا می‌رسد و اگر رقابت احزاب و گروه‌ها بر سر رغبت و سبقت به سمت تقوا و دینداری و هدایت مردم به سمت آخرت نباشد انحراف و سقوط آنها حتمی است.

یارحسینی تشکیل حزب اعتدال را در سال 78 با موافقت هاشمی عنوان کرد و با اشاره به برگزاری همایش شورای مرکزی حزب اعتدال در گیلان با سخنرانی «بانک» عضو این شورا اظهار کرد: این همایش چرا باید در حالی برگزار شود که بازدهی آن تفرقه و ایجاد شکاف بین نیروهای درون نظام باشد و جسارت دشمن بیرونی و غیرخودی را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه آیا این روش کشور را گرفتار مسائل داخلی و بحران نمی‌کند، تصریح کرد: مهمان این همایش مرتضی بانک عضو شورای مرکزی حزب اعتدال بود که هزینه رفت و برگشت بلیت هواپیمای او از بیت‌المال پرداخت شده است.

این مسئول به برخی از سخنان «بانک» در همایش مذکور اشاره کرد و گفت: بانک در این همایش اظهار کرد که پر گویان نباید صاحب مملکت شوند و همچنین دولت نهم و دهم و متفکران همسو با آنها را گروه افراطی خواند و با سخن گفتن درباره ماهیت داعش، دولت گذشته را به داعش تشبیه کرد و مواضع آن دولت در برابر شورای امنیت را افراطی دانست و با افراطی خواندن هشت سال دولت قبلی گفت که با این تفکر نمی‌توانند بر کشور مدیریت داشته باشند. 

وی ادامه داد: جناب بانک مخالفان دولت فعلی را گروه افراطی خواند و تصمیمات دولت روحانی را براساس عقل دانست و گفت حرکت اعتدالی این حزب براساس تفکر هاشمی و خاتمی است و درباره منتقدان گفت که چند سالی اشتباه کردیم و فکر کردیم جریان مقابل متوجه می‌شوند.

یارحسینی گفت: با توجه به مسایل عدیده اجتماع و مشکلات و معضلات موجود درباره اقتصادی و معیشتی که توده مردم با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند اینگونه سخن گفتن و رجزخوانی و به مبارزه طلبیدن و محکوم و متهم کردن بی‌پایه و بی‌اساس سخن گفتن، فضای اخلاقی جامعه را بر هم زدن و دل‌های مردم را اندوهگین ساختن و شعاری حرف زدن و دولت گذشته و هوادارانش افراطی قلمداد و آنها را به داعش و کفار تشبیه کردن و منتقدان دولت را مخالف و افراطی دانستن خدمت به کشور و دولت محسوب نمی‌شود.

وی اضافه کرد: آیا ایستادگی و مخالفت در برابر سازمان‌های  بین‌المللی مانند شورای امنیت که با قدرت و دستور آمریکا فعالیت دارند و مدام با بهانه‌هایی ایران را تحت فشار سیاسی و اقتصادی و حقوق بشر قرار می‌دهند افراطی‌گری است.

دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گیلان با اشاره به اینکه آیا حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری بارها سازمان‌های بین‌المللی نظیر شورای امنیت و یونسکو که تحت فشار آمریکا کار می‌کنند را محکوم نکردند، افزود: آقای بانک به جای عنوان افراط درباره داعش باید کلمه کفار استعمال کنند زیرا آنها اعتقادی به اسلام ندارند تا مسئله افراط و تفریط به میان آید بلکه آنها مزدوران و مواجب‌بگیران آمریکا و صهیونیسم هستند.

وی اظهار کرد: آقای بانک به عنوان عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه هیچ‌گونه مرزبندی بین خودی و غیرخودی و مسلمان و کفار ندارد و این موضوع نگران کننده است در حالی که برخی از شخصیت‌ها و گروه‌ها و احزاب در گذشته به لحاظ عدم مرزبندی سیاسی و اعتقادی همنوا و همسو با مخالفان و مستکبران به ویژه آمریکا و صهیونیسم قرار گرفتند و کشور را در دو مرحله 18 تیر 78 و سال 88 به صورت نرم به لبه سقوط و پرتگاه کشاندند و کشور را به دامان فتنه انداختند که اگر هدایت‌های پیامبرگونه مقام معظم رهبری و دلسوزان انقلاب نبود اکنون حضور آمریکا و صهیونیسم و داعش را در کشور داشتیم و این حزب و جناب بانک باید آنها را محکوم می‌کردند.

یار حسینی خاطرنشان کرد: رئیس جمهور فرمودند که این دولت متعلق به همه کشور و ملت است، دولت وابسته و منحصر به یک حزب و جریان نشود زیرا توده مردم پای صندوق‌ها آمدند و رای دادند چرا که مردم مطالبات فراوانی دارند و اگر این دولت نتواند آنها را تحقق بخشد و وعده‌هایی که داده عملی سازد مطمئنا نظر مردم برمی‌گردد.

وی توصیه کرد: باید از پرداختن به مسائلی که وقت و انرژی‌ها را هدر می‌دهد و جامعه را مکدر می‌سازد و چند دستگی ایجاد می‌کند و دشمنان را خرسند می‌سازد پرهیز کرده و در اخوت و برادری مضاعف و در تقید در دین و اطاعت از ولی امر مسلمین از یکدیگر سبقت بگیریم و در تحکیم نظام اسلامی کوشا باشیم و در پیشرفت کشور تلاش کنیم و در برابر دشمنان اسلام و مسلمین ید واحد باشیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار