مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: 61 درصد از بانوان مازندران دارای اضافه‌ وزن هستند بنابراین می‌طلبد که به بخش سلامت بانوان توجه ویژه‌ای شود.
کد خبر: ۱۴۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۸ 17 December 2015
به گزارش تابناک مازندران، مریم جمشیدی بعد از ظهر امروز در دهمین جلسه شورای اداری این شهرستان با تاکید بر باور توان بانوان در جامعه اظهار کرد: با گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و اینکه پرچم انقلاب در بلندای حماسه‌های ملی و بین‌المللی بالا رفته است به قاطعیت باید گفت که بخش عمده‌ای از این موفقیت‌ها به‌دست زنان شجاعی بود که جانانه دوشادوش مردان کار کردند.

وی با اشاره به حضور بانوان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... تصریح کرد:  با این نگاه باید از تبعیض‌های جنسیتی، قومیتی و جغرافیایی در مورد زنان پرهیز کرد.

مدیر‌کل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران تبعیض جنسیتی، قومیتی و جغرافیایی را از عوامل نرسیدن به تکامل و موفقیت خواند و افزود: نگاه ما در استانداری نگاهی فراجنسیتی است و سعی می‌کنیم به بانوان استان هم مانند مردان آن توجه ویژه داشته و در بخش‌های مختلف از توانمندی‌های آنها بهره بگیریم.

وی به اقدامات انجام‌شده در حوزه تحکیم بنیان خانواده، اشتغال و آموزش بانوان در مازندران اشاره کرد و یادآور شد: هزینه کردن برای این قشر در حقیقت سرمایه‌گذاری برای آینده بوده و زمینه‌ساز توسعه واقعی و پایدار در کشور است.

جمشیدی با بیان اینکه در اداره کل امور بانوان سرفصل‌هایی تعریف‌شده که موظف هستیم آن را در شهرستان‌ها اجرا کنیم، خاطر‌نشان کرد: ارائه تسهیلات اشتغال، دوره‌های آموزشی و برگزاری کلاس‌های فنی‌ و حرفه‌ای از جمله کارهایی است که در این راستا در شهرستان‌های استان اجرا شده است.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات صندوق کارآفرینی امید برای زنان سرپرست خانوار کشور اظهار کرد: در سال‌جاری 70 درصد از مبلغ 6 میلیارد ریال تسهیلات برای اشتغال خانگی جذب شد.

 مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران سرمایه‌گذاری برای بانوان را یکی از راه‌های کاهش آسیب اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: زمینه آموزش در تمام حوزه‌ها برای بانوان در تمامی شهرستان‌ها فراهم‌شده و این آمادگی نیز وجود دارد در هر رشته‌ای که تا سقف 14 نفر که آمادگی یادگیری مهارت را داشته باشند به‌صورت رایگان آن‌ها را زیر پوشش قرار دهیم.

وی با اعلام آمادگی در مورد ارائه تسهیلات به زنان سرپرست خانوار، بدسرپرست و کارآفرین شهرستان چالوس افزود: ایجاد بازارچه دایمی در شهرستان‌ها به‌ویژه در شهر توریستی چالوس یکی از راه‌های درآمدزایی بانوان است که امیدواریم با تدابیری اجرایی شود.

جمشیدی ورزش کارمندان شاغل را از موضوعات جدی در استان مازندران عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه 61 درصد از بانوان مازندران دارای اضافه‌ وزن هستند بنابراین می‌طلبد که به بخش سلامت بانوان توجه ویژه‌ای شود که یکی از راه‌های آن در شهرستان چالوس استقرار ایستگاه سلامت مستمر است.

وی در پایان اختصاص اماکن بدون استفاده را برای ایجاد پارک‌های ویژه بانوان در شهرستان‌ها ضروری خواند و گفت: آموزش سلامت افراد یکی از نکات مهم‌ است که هر اداره و دستگاهی باید آن‌را جدی گرفته و از سرفصل‌های اصلی نهاد اداری خویش بداند.
فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار