از مؤذنان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در مراسمی با حضور دبیر ستاد اقامه نماز این استان تجلیل شد.
کد خبر: ۱۴۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 17 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، از مؤذنان کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در مراسمی با حضور دبیر ستاد اقامه نماز این استان تجلیل شد.

حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(26 آذر) در این نشست اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری تلاش در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نماز در بین اقشار مختلف به‌ویژه نسل جوان است.

وی، بابیان اینکه در راستای توسعه فرهنگ نماز فعالیت‌های متنوعی در سطح کانون‌های مساجد برگزار می‌شود، افزود: اجرای طرح تلاوت نور، برگزاری مسابقات مدهامتان و توجه به فعالیت جوانان و نوجوانان در بحث اذان، قرائت صحیح اذکار نماز و برگزاری مسابقات فرهنگی و دینی در خصوص نماز و اذان از فعالیت‌های دبیرخانه مساجد استان در این حوزه است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، یادآور شد: نماز و توجه به فرهنگ نماز تأثیر به سزایی در جذب جوانان به مساجد و همچنین ایجاد فضای معنوی در بین اقشار مختلف و جلوگیری از تهاجم فرهنگی دشمنان برعلیه باورها و ارزش‌های اعتقادی و اسلامی جوانان است.

چراغی پور، بیان کرد: در این راستا همکاری و تعامل سازنده‌ای با ستاد اقامه نماز استان ایلام ایجادشده که زمینه فعالیت‌های مشترکی با این نهاد در راستای در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و دینی در بحث نماز فراهم‌شده است.

فیض‌الله رضایتی، دبیر ستاد اقامه نماز استان ایلام، نیز در این مراسم، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری از ظرفیت بسیار بالایی در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگ نماز و جذب جوانان به آموزه‌های دینی و قرآنی برخوردارند.

وی، ابراز کرد: با توجه به گستردگی فعالیت‌های کانون‌های مساجد در مناطق مختلف شهری و روستایی استان، این ستاد از آمادگی کامل برای همکاری با دبیرخانه کانون‌های مساجد استان در زمینه برگزاری مسابقات فرهنگی در راستای توسعه فرهنگ نماز برخوردار است.

دبیر ستاد اقامه نماز استان ایلام، در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به حضور جوانان متعهد و مسجدی در کانون‌های مسجد می‌توان از این ظرفیت بزرگ در راستای اجرای طرح یاوران نماز و جذب و شناسایی فعالان فرهنگی و دینی به‌ویژه در بحث اقامه نماز استفاده کرد.

گفتنی است در این مراسم از مؤذنان و فعالان عرصه فرهنگ نماز در سطح کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد./پ

منبع: خبرگزاری شبستان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار