با اتمام این تونل نزدیک به یک میلیارد متر مکعب آب به دشت‌های سرپل ذهاب و قصرشیرین منتقل می‌شود و در ادامه تا مهران و دهلران امتداد می یابد.
کد خبر: ۱۴۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 16 December 2015
استاندار کرمانشاه گفت: طرح‌ها و پروژه‌های بسیار بزرگ، امیدآفرین و سرنوشت سازی در بخش‌های مختلف استان در حال اجراست که مجموعه این طرح‌ها چشم انداز روشنی را برای کرمانشاه ترسیم می‌کند.
خبرآنلاین به نقل از ایسنا نوشت: اسدالله رازانی در نشست ماهانه ائمه جماعات مساجد و ادارات کرمانشاه، با تأکید بر جایگاه ارزشمند روحانیت در کشور اظهار کرد: لباس و شغل پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) را برگزیدن و مسیری ویژه را انتخاب کردن، یک مسئولیت بسیار خطیر را بر دوش فرد انداخته و محدودیت هایی را برای وی ایجاد می کند.

وی روحانیت را نقطه اتصال میان مردم و مسئولین دانست و گفت: روحانیت محل رجوع مردم هستند که این جایگاه ویژه، یک نقش اجتماعی بسیار مهم محسوب می‌شود.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: روحانیت مبلغ و مدافع اسلام و نظام جمهوری اسلامی هستند و برای موفقیت در ایفای این نقش و تبیین خدمات صورت گرفته توسط نظام اسلامی، باید همیشه اطلاعات به روزی از وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور و استان داشته باشند.

سامانه گرمسیری از بزرگترین پروژه های تاریخ ایران

این مدیر ارشد در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: طرح‌ها و پروژه‌های بسیار بزرگ و سرنوشت سازی در بخش‌های مختلف استان در دست اجراست که مجموعه این طرح‌ها و برنامه‌ها چشم انداز روشن و امید بخشی را برای کرمانشاه ترسیم می‌کنند.

رازانی عنوان کرد: هم اکنون شاهد اجرای سامانه گرمسیری در استان هستیم که یکی از بزرگترین پروژه‌های عمرانی تاریخ ایران در حوزه منابع آبی و کشاورزی محسوب می شود.

وی ادامه داد: طی این سالها آب رودخانه بزرگ سیروان بدون هیچ بهره برداری در بخش کشاورزی و یا صنعت از کشور خارج شده است که مطالعاتی که از سال 1318 آغاز شده تصمیماتی برای انتقال آب این رودخانه در چارچوب رژیم حقوقی مربوط به رودخانه‌های مرزی، به دشت‌های گرمسیری استان انجام گرفته است.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: این طرح بزرگ در نظام جمهوری اسلامی رنگ واقعیت به خود گرفت و عملیات اجرایی آن آغاز شد. در دوران دولت تدبیر و امید گزارش کار این پروژه خدمت رهبر معظم انقلاب ارایه شد و ایشان با توجه به اهمیت موضوع دستور اختصاص هشت میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی برای رودخانه‌های مرزی را دادند.

رازانی افزود: این پروژه دارای 150 کیلومتر تونل در قسمت‌های مختلف و 400 کیلومتر کانال اصلی است. در این میان تونل نوسود به ازگله 49 کیلومتر طول دارد که تنها 3 کیلومتر از آن باقی مانده و تا سال آینده به پایان می‌رسد و با اتمام این تونل نزدیک به یک میلیارد متر مکعب آب به دشت‌های سرپل ذهاب و قصرشیرین منتقل می‌شود و در ادامه تا مهران و دهلران امتداد می یابد.

وی افزود: این طرح تمامی زمین‌های قابل کشت دشت‌های واقع شده در مسیر را آبیاری می‌کند و آب مورد نیاز بخش صنعت در این حوزه را نیز تأمین می‌کند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: این پروژه به تنهایی موجب تحول در بخش کشاورزی استان شده و آینده درخشانی را در این بخش رقم می زند.

رازانی یکی دیگر از پروژه‌های بسیار مهم استان را طرح احداث پالایشگاه آناهیتا دانست و گفت: در این پروژه بالغ بر 12 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری می‌شود و 30 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم در استان ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: همچنین عملیات اجرایی پروژه پتروشیمی چهارم استان در اسلام آباد با موافقت وزارت نفت تا پایان امسال آغاز می‌شود.

سوت قطار سال 95 به صدا در می‌آید

این مدیر ارشد در ادامه پروژه راه آهن ملایر - کرمانشاه را از دیگر پروژه‌های اثرگذار دانست و گفت: این پروژه از پیشرفت فیزیکی خوبی برخودار است و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا در پایان سال 95 سوت قطار در کرمانشاه به صدا درآید.

 رازانی افزود: در ادامه قطعه کرمانشاه به خسروی نیز تکمیل می‌شود و شاهد اتصال سیستم ریلی به کشور عراق و منطقه خاورمیانه خواهیم بود که اثرات بسیار خوبی در اقتصاد استان خواهد داشت.

تردد زوار از سال آینده

وی در ادامه از تلاش مدیریت ارشد استان برای فراهم کردن امکان تردد زوار از مرز خسروی خبر داد و گفت: مرز خسروی از سالهای دور محل تردد زوار عتبات عالیات بوده و در تلاش هستیم از سال آینده دوباره این امکان را فراهم کنیم.

استاندار کرمانشاه افزود: امسال شاهد عبور یک و نیم میلیون نفر زائر اربعین حسینی از مرزهای مهران، چزابه و شلمچه بودیم که در صورت بازگشایی مرز خسرری، حجم عظیمی از این تردها به دلیل نزدیکی و سهولت راه از مرز خسروی صورت خواهد گرفت./پ

منبع: خبر آنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار