معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال تعداد استانهای دارای هیات نظارت بر چاپ و نشر به 10 استان افزایش یافت.
کد خبر: ۱۴۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴ 16 December 2015
به گزارش تابناک هرمزگان، سید عباس صالحی در دومین نشست تخصصی معاونت امور فرهنگی با مدیران کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ها در بندرعباس با اشاره به اینکه پیش از این تنها 5 استان دارای هیات نظارت بر چاپ و نشربودند افزود: این اقدام به منظور تمرکز زدایی و تفویض اختیار به استان ها صورت گرفت.

وی گفت: امسال در راستای راهبرد تعامل های استانی در دو مرحله اجرای موافقت نامه تجهیز کتابخانه های روستایی وعشایرمناطق محروم، یک میلیارد و 700 میلیون تومان برای تجهیزکتابخانه های روستایی، عشایری و مناطق محروم کشور هزینه شد.

وی افزود: بر اساس دستور وزیر ارشاد در سال 94 ملزم هستیم که 20 درصد از منابع برنامه ای به استان ها اختصاص یابد که براساس داده های آماری 33 درصد از منابع مالی معاونت فرهنگی به صورت مستقیم به استان ها اختصاص یافته است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان نیز در این نشست شناخت فرهنگ اصیل اسلامی با تکیه بر قرآن کریم و سنت ، بدون دخالت سلیقه ها را از نیاز های بخش فرهنگ دانست.

آیت ا.. نعیم آبادی افزود: در حال حاضر ما به جای سلیقه ها به تفسیر های درست در حوزه فرهنگ نیاز داریم.

استاندار هرمزگان نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت هنر و هنرمند برای مقابله با تهاجم فرهنگی استفاده کرد گفت: هنر و هنرمند نباید گوشه گیر باشند بلکه باید با هنرمندی حقایق را با شکلی زیبا به نمایش بگذارند.

جاسم جادری افزود: هنرمند باید با خلق آثار نشاط آور، در جهت وحدت ملی گام بردارد.

دومین نشست تخصصی معاونت امور فرهنگی با مدیران کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ها به مدت دوروز و با تشکیل 4 کارگروه سیاست گذاری ، برنامه ریزی و تعاملات فرهنگی ، کارگروه چاپ و نمایشگاه های کتاب ، کارگروه ادبیات فاخر و اقوام ایرانی و کارگروه کتاب و کتابخانی با هدف استفاده بیشتر از ظرفیت های استانی ، تمرکززدایی و ایجاد وحدت در تصمیمگیری به مدت دو روز در بندرعباس برگزار می شود.



منبع: خبرگزاری صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار