رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌ها اولویت و مشتریان صادرات بسیار متفاوتی دارد.
کد خبر: ۱۴۴۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸ 15 December 2015

راضیه علیرضایی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر خراسان رضوی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: در سال گذشته به علت نبود برنامه‌ مشخص توسعه صادرات و نبود چشم‌انداز از کاهش تحریم‌ها مشکلات مختلفی در بحث صادرات داشتیم.

وی با اشاره به تعریف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که بر پایه اقتصاد توانمند داخلی و درون‌زا است، تصریح کرد: بر اساس هدف‌گذاری صادراتی باید تا پایان سال 94 خود را مکلف به صادرات 2.5 میلیارد دلاری کنیم بنابراین در این راستا بررسی‌هایی انجام دادیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: معمولا کالاهایی که جزء 10 قلم نخست اولویت صادراتی خراسان رضوی بود به طور مستقیم به بازارهای هدف نمی‌رسید که در این راستا باید تلاش می‌کردیم پله به پله کالاهای خود را به کشورهای مختلف صادر کنیم.

علیرضایی ادامه داد: تقویت زیرساخت‌های زیربنایی سبب شد تا پنج کارگروه در این راستا تشکیل شود و هر کدام از آنها برنامه‌های کوتاه مدت، بلندمدت و میان مدت خود را برای توسعه بهتر صادرات ارائه کنند.

وی دو خط شدن برخی از فعالیت‌های اقتصادی صادراتی را تنها راهکار مناسب در این عرصه ندانست و تاکید کرد: ثابت ماندن تعرفه‌های صادرات نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا زیرساخت‌های توسعه صادرات نتیجه بخش شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: در استان ما 18 درصد واحدهای صنفی تنها توزیع کننده هستند بنابراین بنگاه‌های اقتصادی در این زمینه باید تقویت شوند تا به توسعه صادرات کمک کنند.

علیرضایی با اشاره به اینکه انتظار می‌رود فرآیندهای مالی بین‌المللی وارد توسعه صادرات شود، خاطرنشان کرد: آنچه که وضع صادرات را بهبود می‌بخشد در نظر گرفتن ضمانت‌نامه و تامین مالی فرآیندهای تکمیل پروژه‌های این استان است.

وی گفت: خراسان رضوی نسبت به سایر استان‌ها اولویت و مشتریان صادرات بسیار متفاوتی دارد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار