ابتلای سه نفر از شهروندان جیرفتی به آنفلوآنزای خوکی افزود: اکنون حال این افراد رو به بهبودی است و در حال گذراندن مراحل درمانی هستند تا سلامتی خود را بازیابند.
کد خبر: ۱۴۴۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۸ 14 December 2015
حمدرضا مشایخی پیش از ظهر امروز در جلسه کمیته سلامت اظهار داشت: بهترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوآنزای خوکی رعایت بهداشت فردی است که در نهایت منجر به جلوگیری از شیوع آن می‎شود.

وی بیان داشت: بر اساس تحقیقات اپیدمیولوژیکی انجام شده در وزارت بهداشت طی سال گذشته، پیش‎بینی شده بود که در سال جاری این بیماری در استان کرمان و همچنین شهرستان جیرفت حدود یک ماه زودتر آغاز شود.

مشایخی تصریح کرد: به همین دلیل و با توجه به هشدارهای صورت گرفته مرکز بهداشت شهرستان جیرفت آمادگی کامل برای مهار بیماری آنفلوآنزای خوکی را داشته و تا حد ممکن از شیوع آن در منطقه جلوگیری کرده است.

وی با اعلام خبر ابتلای سه نفر از شهروندان جیرفتی به آنفلوآنزای خوکی افزود: اکنون حال این افراد رو به بهبودی است و در حال گذراندن مراحل درمانی هستند تا سلامتی خود را بازیابند.

مشایخی با اشاره به اینکه حدود 25 نفر نیز مشکوک به این بیماری بودند که جواب آزمایش آن‎ها منفی بود، عنوان کرد: در سطح این شهرستان نیز حدود یک‎هزار دوز واکسن برای افراد در معرض خطر توزیع شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان جیرفت ادامه داد: بهترین زمان تزریق واکسن حدود یک ماه تا 45 روز قبل از آغاز فصل پاییز در اواخر شهریور ماه تا اوایل مهر ماه است.

وی با توجه به اینکه در سال گذشته حدود 57 نفر مورد مرگ بر اثر بیماری آنفلوآنزای خوکی وجود داشته است، گفت: در سال جاری این آمار تاکنون حدود 45 نفر است که نشان دهنده کاهش مرگ و میر است.

مشایخی با اشاره به بازار داغ شایعات در زمینه قرص و شربت‎های مختلف برای پیشگیری از این بیماری اضافه کرد: بهترین گزینه تأییدی وزارت بهداشت برای پیشگیری رعایت نکات بهداشتی از جمله شستن دست‎ها با آب گرم و صابون به مدت 20 ثانیه است.

وی از آغاز موج دوم این بیماری طی حدود یک هفته آینده اظهار داشت: باید دستگاه‎های اجرایی به ویژه آموزش و پرورش در این مدت نیز موارد بهداشتی لازم را در سطح مدارس اجرا کنند.

مشایخی خاطرنشان کرد: از جمله مشکلات عمده در این منطقه فقر آهن و کلسیم است که موجب ضعف سیستم ایمنی بدن و بروز بیماری‎های زیادی می‎شود که بعضاً جبران‎ناپذیر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار