ساعی
نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌شرقی گفت: هرچند بارش های اخیر منجر به افزایش ارتفاع آب دریاچه ارومیه شده است اما نسبت به سال گذشته با کاهش ارتفاع آب مواجه هستیم.
کد خبر: ۱۴۴۱۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲ 14 December 2015
به گزارش تابناک تبریز،خلیل ساعی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: در اثر بارش های اخیر ارتفاع آب دریاچه ی ارومیه 20 سانتی متر نسبت به مهرماه افزایش یافته است و پیش بینی می شود در آینده نیز همچنان شاهد افزایش ارتفاع آب دریاچه خواهیم بود.

وی افزود: علیرغم افزایش آب دریاچه در اثر بارش های اخیر، نسبت به سال گذشته با کاهش 26 سانتی متری آب دریاچه روبرو هستیم.

وی در خصوص پیشرفت برنامه های طراحی شده در جهت احیای دریاچه ی ارومیه، اظهار کرد: تمام اعتبارات تصویب شده برای احیای دریاچه ارومیه جذب شده و همه برنامه های طراحی شده در ستاد احیا، در حال انجام است که همه ی آنها در حل این بحران تاثیر می گذارند، برای مثال اجرای طرح آبیاری قطره ای منجر به ورود مقدار آب قابل توجهی آببه پیکره ی دریاچه شده است.

مدیرکل ستاد احیای دریاچه ارومیه در استان خاطرنشان کرد: بهبود وضعیت دریاچه ارومیه تا حد زیادی به میزان بارش ربط دارد و اگر میزان بارش باران کاهش پیدا کند، قطعا دریاچه نیز وضعیت مطلوبی نخواهد داشت.

وی با اشاره به انتقال آب رودخانه زاب کردستان به دریاچه ی ارومیه گفت: این طرح در حال اجراست و اگر دستگاه دوم نیز شروع به فعالیت کند، از سال 1398 به بعد در هر سال حدود 600 میلیون مترمکعب آب وارد پیکره دریاچه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :