شهردار بیجار خبر داد
شهردار بیجار گفت: شهرداری بیجار 100 نیروی مازاد دارد اما با وجود فشارهایی از جانب استاندار کردستان برای تعدیل آنها، تلاش ما بر این است تا با ایجاد یک درآمد پایدار در قالب راه‌اندازی ساخت قطعات بتنی، آنها را نگه داریم.
کد خبر: ۱۴۴۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰ 14 December 2015

به گزارش تابناک کردستان، عزیزالله افشار شامگاه یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه طبق قانون اساسی شهرداری‌ها نهادی عمومی غیردولتی هستند، اظهار کرد: شهرداری‌ها هیچ‌گونه وابستگی به دولت ندارند اما بر اساس شرایط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بر اساس قانون وضع شده، ما موظف هستیم تابع یک سری وظایف و قوانینی باشیم که ما را به دستگاه‌های دولتی ربط می‌دهد.‌

وی در رابطه با جذب نیرو گفت: شهرداری‌ها هنوز به جایی نرسیده‌اند که مستقل خودشان جذب نیرو کنند.

شهردار بیجار با بیان اینکه به علت مدیریت‌های ضعیف، شهرداری تاکنون آنگونه که باید، عمل نکرده است، انتخاب شهرداران را با ضعف و چالش‌هایی همراه دانست و تصریح کرد: باید از نیروهای متخصص برای پست شهرداری استفاده شود.

وی گفت: باید در انتخاب شهرداران در هر دوره‌ای از شورا به مدیریت مطلوب آنها در کنار تخصص توجه شود.

افشار بر شناسایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های معادن برای ایجاد شغل و راهی به سوی پیشرفت و آبادانی شهرستان بیجار تأکید کرد و موفقیت در این راستا را مستلزم مدیریت واحد عنوان کرد.

وی با بیان اینکه برون‌رفت از مشکلات شهری نیازمند یک مدیریت واحد است، گفت: این مدیریت در بیجار وجود ندارد و شهرداری به لحاظ قانونی در زمینه‌های گردشگری و جذب گردشگر دارای نقص است.

شهردار بیجار ادامه داد: شهرداری در بسیاری از زمینه‌ها با دستگاه‌های خدمات‌رسان مشکل دارد و برای جلوگیری از موازی‌کاری باید این دستگاه‌ها با شهرداری هماهنگ باشند.

افشار بیان کرد: موازی‌کاری برخی ادارات خدمات‌رسان با شهرداری موجب تحمیل هزینه‌های مختلفی از جمله هزینه آسفالت، بعد از هر بار تخریب به شهرداری است.

وی گفت: عدم هماهنگی دستگاه‌های خدماتی با شهرداری موجب از بین رفتن تمامی سرمایه‌ها شده و متأسفانه در راستای حل این مهم هیچ استراتژی وجود نداشته‌ چرا که مدیریت‌های ما مدیریت‌های برنامه‌ریزی شده نیستند.

شهردار بیجار افزود: مدیریت‌های ما مدیریت سلیقه‌ای است که این نوع مدیریت نیز موجب موازی‌کاری شده و منفعت شهرستان را به مخاطره می‌اندازد.

افشار به ضعف‌های مدیریتی در بدنه شهرداری بیجار در گذشته اشاره و عنوان کرد: شهرداران نباید به خود اجازه تغییر مصوبات قانون در مجلس را بدهند که در برخی از مدیریت‌های گذشته این امر اتفاق افتاده است.

وی بدهی 17 میلیارد تومانی شهرداری بیجار را یادآوری کرد و گفت: تاکنون هیچ‌گاه علل ایجاد این بدهی هنگفت بررسی نشده است.

افشار به بررسی نقاط ضعف و علل بدهی 650 میلیون تومانی شهرداری به بیمه تأمین اجتماعی اشاره کرد و افزود: در مقابل این بدهی‌ها نیز حدود 680 میلیون تومان چک برگشتی اکنون در دست شهرداری است.

وی تصریح کرد: در هفت ماه اخیر نسبت به پرداخت حقوق پرسنل شهرداری اقدامی نشده است و حتی تا کنون برای تمدید بیمه تأمین اجتماعی کارگران هم کاری صورت نگرفته است.

شهردار بیجار از پرداخت 170 میلیون تومان حقوق شهریورماه تعداد 90 نفر از کارگران و پرسنل شهرداری در چند روز گذشته خبر داد و گفت: برای پرداخت معوقات حقوق پرسنل و کارگران نزدیک به 6 میلیارد تومان نیاز داریم.

به گفته وی، 9 ماه از مابه‌التفاوت حقوق پرسنل شهرداری با پایه حقوق سال 93 پرداخت شده است که ماهیانه 600 الی 650 میلیون تومان حقوق پرداخت شده است.

افشار اضافه کرد: حداکثر نیروی شهرداری بیجار طبق قانون 250 نفر است اما اکنون شهرداری بیجار 380 نفر پرسنل دارد که این بدنه شهرداری را سنگین کرده است.

وی یادآوری کرد: شهرداری بیجار در 87 تعداد 263 نفر نیرو داشت که به دلیل نبود شغل مناسب و بیکاری شهروندان بیجاری، عده‌ای خلاف قانون جذب شهرداری شده‌اند.

شهردار بیجار گفت: 30 نفر از پرسنل استخدامی جدید شهرداری از افراد غیربومی شهرهای بانه، قروه و دیگر شهرستان‌های استان هستند در حالی که می‌توانستیم از همین نیروهای مازاد در بیجار استفاده کنیم.

افشار افزود: شهرداری بیجار حداقل 100 نفر نیروی مازاد دارد که باید تعدیل شوند اما با وجود فشارهایی از جانب استاندار، تلاش ما بر این است تا با ایجاد یک درآمد پایدار در قالب راه‌اندازی ساخت قطعات بتنی آنها را نگه داریم.

وی گفت: تولید قطعات بتنی ضمن ایجاد اشتغال برای 30 نفر، زمینه‌ای برای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری است.

وی با بیان اینکه کارخانه آسفالت شهرداری بیجار با ظرفیت تولید روزانه 200 تن آسفالت می‌تواند بهترین راه برای ایجاد درآمد پایدار باشد، گفت: از جمله درآمدهای پایدار برای سال آینده شهرداری، استفاده از کارخانه آسفالت بیجار برای تمامی جاده‌های فرعی و اصلی شهرستان و تمامی پروژه‌های عظیم خواهد بود.

شهردار بیجار گفت: 60 هزار تن آسفالت‌ریزی در برنامه داریم که قرار است نماینده مردم بیجار در مجلس، 3 هزار تن قیر از وزارت راه و شهرسازی برای شهرداری بیجار بگیرد که این کار شایسته تقدیر است.

افشار گفت: احیای فضای سبز و شناسایی بوستان‌های محلی و رونق بیش از پیش آنها به ویژه در مناطق محروم و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز از جمله برنامه‌های در دست اقدام شهرداری بیجار است.

وی استقبال از سرمایه‌گذاران را از اهداف دیگر شهرداری خواند و گفت: با مدیریت صحیح منابع شهرداری بسیاری از امور حل خواهد شد.

وی گفت: ظرف مدت زمان 20 روز 164 میلیون تومان درآمد در بخش ساخت و ساز کسب کردیم.

به گفته وی، در صدور مجوزهای ساخت و ساز در فصل زمستان تخفیفاتی اعمال می‌شود که نوعی حمایت و کمک به ساخت و ساز به ویژه انبوه‌سازی است.

افشار همچنین گفت: حکم قضایی برای برچیده شدن همه دکه‌های بدون مجوز اخذ شده است.

وی در ادامه، تغییر کاربری برخی زمین‌های مناسب (دور میدان هفت شهید) و تبدیل آنها به تجاری و خدماتی و ارائه مجوز به آنان را از برنامه‌های شهرداری بیجار عنوان کرد.

وی از اجاره دو مکان برای جمع‌آوری و ساماندهی دست‌فروشان و خودروهای میوه‌فروش و اتمام مراحل پایانی کار و ایجاد بازار روز خبر داد و گفت: دست‌فروشان و وانت‌بارهای میوه‌فروش را شناسایی کرده‌ایم و با آنان قرارداد بسته‌ایم تا از ساعات اولیه صبح تا پاسی از شب به فعالیت بپردازند.

وی گفت: برای وانت بارهایی که در خیابان شهرداری برای حمل بار و کارهای خدماتی تجمع می کنند نیز مکانی شناسایی شده و قسمتی از آن نیز به اولین پارکینگ عمومی روزانه استفاده خواهد شد.

به گفته شهردار بیجار، با وجود اقدام برای ایجاد شهرداری الکترونیک در سال 87، تاکنون هیچکدام از دو فاز این پروژه اجرایی نشده است که اکنون این مهم پیگیری خواهد شد.

وی ضمن اشاره به نیروی‌های غیرمتخصص در بدنه شهرداری بیجار، گفت: در برخی از مواقع نیروهای شهرداری از تعداد اتاق‌ها و صندلی‌های آن بیشتر است و برای هر میز 3 نفر نیرو تعریف شده است.

افشار گفت: بانک‌ها معوقات شهرداری را از طریق ضامن اخذ کرده‌اند در صورتی که آنها برای پرداخت بدهی خود به شهرداری از انواع مسیرها استفاده می‌کنند تا بدهی خود را پرداخت نکنند.

وی در ادامه از تشکیل واحد امور فرهنگی در شهرداری و استفاده از نیروهای مازاد و با تجربه بدنه شهرداری در این واحد خبر داد.

وی با بیان اینکه درجه شهرداری بیجار اکنون هفت است و این درجه در تخصیص بودجه تأثیرگذار است گفت: متأسفانه 10 سال است نتوانسته‌ایم درجه شهرداری بیجار را با این قدمت ارتقا دهیم و این به ضعف‌های مدیریت شهرداری برمی‌گردد.

شهردار بیجار گفت: شهرداری‌ها از لحاظ فنی، تخصیص بودجه، ماشین آلات و چارت هر چقدر درجه بالاتری داشته باشند از منفعت بیشتری برخورد خواهند شد.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار