مدیرکل راه و شهرسازی همدان با اشاره به تجهیز 34 پایگاه راهداری در جاده‌های استان، گفت: تمام پایگاه‌های راهداری استان به سیستم ارتباط رادیویی مجهز هستند.
کد خبر: ۱۴۳۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴ 13 December 2015

مدیرکل راه و شهرسازی همدان با اشاره به تجهیز 34 پایگاه راهداری در جاده‌های استان، گفت: تمام پایگاه‌های راهداری استان به سیستم ارتباط رادیویی مجهز هستند.

به گزارش فارس، محمد رودباری در حاشیه آغاز طرح زمستانی استان همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 34 پایگاه راهداری با ماشین‌آلات لازم و لودر نیز در گردنه‌ها، جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان ایجاد، راه‌اندازی و تجهیز شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در 34 پایگاه راهداری در استان همدان 291 دستگاه انواع ماشین‌آلات وجود دارد، بیان کرد: در این پایگاه‌های راهداری 560 نفر نیروی انسانی حضور دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه در پایگاه‌های راهداری ماشین‌آلات برف‌روب، برف‌خور، لودر، گریدر و شن‌پاش وجود دارند، خاطرنشان کرد: دو دستگاه نمک‌پاش توسط اداره کل راه و شهرسازی استان برای فعالیت در ایام زمستان و زمان بارش سنگین برف خریداری شده است.

وی با بیان اینکه در زمان بارش برف پاکسازی و برف‌روبی جاده‌های اصلی در اولویت است، افزود: بسته شدن جاده‌های اصلی موجب بروز مشکلات و ماندن افراد بسیاری در راه می‌شود.

رودباری با تاکید بر اینکه برای برف‌روبی و پاکسازی معابر فرعی از مشارکت مردمی استفاده شود، گفت: به منظور جلب مشارکت‌های مردمی این امکان وجود دارد که تیغه‌های برف‌روبی و سوخت در اختیار روستاییان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی امسال زمستان سختی را پیش‌رو داریم، افزود: بر اساس پیش‌بینی آب و هوا و شرایط پیش‌رو تجهیزات ایستگاه‌های راهداری 50 درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خاطرنشان کرد: تمام پایگاه‌های راهداری استان همدان به سیستم ارتباط رادیویی مجهز هستند.

وی با اشاره به اینکه از آغاز بارش‌های برف تاکنون 12 میلیون متر مکعب برف‌روبی در سطح جاده‌های استان همدان انجام شده است، گفت: در این مدت برای پاکسازی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان بیش از 6 هزار تن شن و نمک استفاده شده است.

رودباری با بیان اینکه 15 هزار تن نمک و 45 هزار تن ماسه برای زمستان تهیه شده است، افزود: این میزان نمک و ماسه و برای 5 هزار و 400 کیلومتر راه استان همدان است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار