امام جمعه خرم‌آباد:
امام جمعه خرم‌آبادگفت: اجرای برجام باید منوط به بسته شدن پرونده پی‌ام‌بی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای باشد.
کد خبر: ۱۴۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۱ 12 December 2015

به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ،حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نمازجمعه خرم‌آباد با تسلیت ایام سوگواری رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) بیان کرد: مصیبت فراق پیامبر و اهل‌بیت(ع) را می‌شود تحمل کرد، ولی امروز مصیبتی وجود دارد که تحمل آن امکان‌پذیر نیست و آن ظلمی است که امروز بر اسلام و پیامبر وارد می‌شود و وضعیت اسلام عزیزی که پیامبر(ص) برای آن زحمت کشیده بود به شکل دیگری درآمده است.


وی، آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود را مثلث شوم و بر ضد اسلام دانست و تصریح کرد: آمریکا و عربستان از یکسو و رژیم صهیونیستی که ام‌الفساد دنیا است از سوی دیگر، بر اسلام ضربه می‌زنند، چنانچه می‌بینیم کاندیدای رئیس‌جمهوری آمریکا رسماً تمام مسلمانان را تروریسم می‌خواند که این یک مصیبت بزرگ است، در حالی که همه دنیا می‌دانند که ریشه تروریسم، آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند.

میرعمادی گفت: از سوی دیگر، عملکرد ناشایست آل‌سعود زمینه پیدایش تروریست‌ها را فراهم کرده و امروز بر مرکز وحی، وهابیت حاکم شده است و بزرگترین مصیبت و ظلمی که امروز به اسلام وارد می‌شود، ظلمی است که آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود بر اسلام وارد می‌کنند.

امام جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: اسلامی که پیامبر گرامی برای آن زحمت کشیده بود، کارش به جایی رسیده که آن را خشن معرفی می‌کنند و امت اسلامی باید بر این مسئله گریه کند و به همین جهت است که مقام معظم رهبری نامه دوم خود را برای جوانان غربی می‌نویسد.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در نامه اول از جوانان غربی خواست که اسلام را بی‌واسطه بشناسند و در نامه دوم که در واقع رنجنامه ایشان است، می‌فرماید؛ تروریست درد مشترک همه ما و جهان است که البته نامه ایشان مورد استقبال جوانان غربی قرار گرفته است.

وی افزود: نامه مقام معظم رهبری به جهان غرب نشان داد آنچه در فرانسه به عنوان حادثه تروریستی اتفاق افتاد، 70 سال در فلسطین و 37 سال در ایران در حال اتفاق افتادن است.

میرعمادی اذعان داشت: این نامه در جهت روشنگری بوده است و مقام معظم رهبری با نامه خود به دنیا نشان داده که این حوادث تروریستی از اسلام نیست و اسلام از اینگونه حوادث مبرّا بوده و با آن مخالف است.

امام جمعه خرم‌آباد اظهار کرد: آمریکا، اسلام‌ستیزی را در دنیا دامن می‌زند و آل‌سعود و وهابیت زمینه‌ اسلام‌ستیزی را فراهم می‌کنند و در واقع در امت اسلامی نیز همین است.

وی به پرونده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای اشاره کرد و گفت:‌ غربی‌ها وقتی پیشرفت ایران را در مسائل هسته‌ای مشاهده کردند، برای ما پرونده پی‌ام‌بی را به وجود آوردند و می‌خواستند ما را به انجام فعالیت‌های نظامی در این باره متهم کنند، در حالی که ما از همان اول چنین مسائلی را قبول نداشته‌ایم.

میرعمادی ادامه داد: آنها هیچ‌گونه سند و مدرکی علیه ما ندارند، لذا این پرونده باید بسته شود و هر چند مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای بخش‌های سفیدی در گزارش خود در زمینه پرونده ایران آورده است، ما نباید به این موضوع دلبسته باشیم.

خطیب نمازجمعه خرم‌آباد بیان کرد: چنان که کارشناسان دنیا نیز باور دارند، مدیرکل آژانس انرژی هسته‌ای تحت فشار آمریکا قرار دارد و در واقع گزارش اخیر وی در مورد پرونده ایران نشان داد که این آژانس و مدیرکل آن، مهره حلقه‌ به گوش آمریکا هستند.

وی تأکید کرد: اجرای برجام باید منوط به بسته شدن پرونده پی‌ام‌بی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای باشد.

میرعمادی در ادامه، 20 آذر سالروز شهادت آیت‌الله دستغیب سومین شهید محراب اشاره کرد و ضمن گرامیداشت این روز، افزود: خون شهدای محراب بر عظمت نمازجمعه افزود و امیدواریم ما نیز ادامه‌دهنده راه آنها باشیم.

وی همچنین روز یکشنبه ضمن اشاره به اول ربیع‌الاول سالروز هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه اضافه کرد: چهارشنبه 25 آذر نیز روز پژوهش و تجلیل از شهید تندگویان است که در این راستا هرساله همایش سیره علوی برگزار می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد در پایان به اشاره به روز حمل و نقل در پایان هفته جاری خاطرنشان کرد: روز حمل و نقل را به تمام زحمت‌کشان این عرصه تبریک می‌گوییم به ویژه تمامی کسانی که در ایام اربعین زائران امام حسین(ع) را به خوبی جابه‌جا نمودند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار