معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ایلام اظهار داشت:
این دانشگاه ازنظر فعالیت های پژوهشی در ردیف 10 دانشگاه مهم کشور قرار دارد.
کد خبر: ۱۴۲۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ 10 December 2015
به گزارش تابناک ایلام، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ایلام اظهار داشت: این دانشگاه ازنظر فعالیت های پژوهشی در ردیف 10 دانشگاه مهم کشور قرار دارد.
حسین مهدی زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: دردانشگاه ایلام ازنظر تولید مقاله ، کتاب و طرح های پژوهشی فعالیت های بسیار خوبی درانجام شده تاجایی که اعتبار پژوهشی دانشگاه در سال جاری حدود 80 درصد افزایش پیدا کرده است.
وی با اشاره به در پیش رو بودن هفته پژوهش از روز یکشنبه 22 تا جمعه 27 آذر سال جاری اظهار داشت:همزمان با سراسر کشور برنامه های مختلفی به منظور گرامی داشت و ترویج فعالیت های پژوهشی در این هفته دردانشگاه ایلام برگزارمی شود .
وی افزود: دریکی از برنامه های هفته پژوهش با عنوان دانشگاه و مدرسه دانش آموزان در قالب اردوی یک روزه از محیط دانشگاه، آزمایشگاه، کتابخانه ها و مرکز اینترنت دانشگاه دیدار و بازدید می کنند.
دکتر مهدی زاده با اشاره به اینکه مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه در 22 آذرماه برگزار می شود اظهار کرد: این مراسم خاص پژوهشگران دانشگاه ایلام ازجمله اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان پژوهشگر بوده که با کسب معیارهای موردنظر شایسته دریافت لوح تقدیر هستند.
وی، به برپایی نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی استان در روزهای 24 و 25 آذر سال جاری در محل این دانشگاه اشاره کرد و افزود: کلیه دستگاه های اجرایی فعال در حوزه پژوهش در غرفه های این نمایشگاه یافته های تحقیقی خود را ارائه می کنند.
معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه ایلام با بیان اینکه تلاش می شود که نقش پژوهش را با کمک رسانه ها و مطبوعات به اقشار مختلف به درستی شناسانده و دستاوردهای این حوزه به جامعه منتقل شود گفت: نشست پژوهشگران برگزیده استان با استاندار و معاونین وی برگزار می شود که در این نشست تریبون دراختیار پژوهشگران استان قرار داده می شود که نقدها و دیدگاه های خود را در خصوص برنامه های توسعه استان مطرح کنند.
وی ابراز کرد: سه پروژه در یک سال گذشته از جمله کتابخانه مرکزی دانشگاه ایلام با مساحتی حدود هفت هزار مترمربع، آزمایشگاه مرکزی با 20 آزمایشگاه و مساحتی حدود پنج هزار و 100 مترمربع امسال به بهره برداری می رسد که تاکنون 12 آزمایشگاه از این مجموعه مجهز شده و با اتمام آن، حدود 35 درصد به ظرفیت آزمایشگاهی دانشگاه ایلام افزوده می شود.
دکتر مهدی زاده گفت: فضایی در حدود 600 مترمربع در اختیار مرکز رشد دانشگاه قرارگرفته که ظرفیت استقرار شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناوری در این مکان وجود دارد و تاکنون حدود یک صد میلیون تومان به افراد خلاق این مجموعه کمک و حمایت مالی برای تحقق ایده های علمی شده است.
وی خاطرنشان کرد: طرح آموزشی مهارت های کارآفرینی در دانشگاه ایلام برای دانشجویان برگزار می شود و تمام دانشجویان مهارت های کسب وکار را فرا خواهند گرفت و همچنین اولین کارگاه استارت تاپ در راستای تجاری سازی ایده هایی که منجر به کارآفرینی شود در این دانشگاه برگزار می شود.
بیش از شش هزار دانشجو دختر و پسر در 95 رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری رشته کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند.
دانشگاه ایلام دارای هفت دانشکده نفت و گاز، کشاورزی، ادبیات و علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، پیرادامپزشکی و دانشکده الهیات با 177عضو هیات علمی است.
این دانشگاه سال 55 با عنوان آموزشکده دامپروری ایلام و شاخه ای از دانشگاه رازی کرمانشاه دایر شده است./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار