استاندار کرمانشاه گفت: طرح عظیم سامانه گرمسیری یک سند افتخار برای جمهوری اسلامی و یک ابرپروژه برای توسعه کرمانشاه محسوب می شود.
کد خبر: ۱۴۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵ 09 December 2015
استاندار کرمانشاه گفت: طرح عظیم سامانه گرمسیری یک سند افتخار برای جمهوری اسلامی و یک ابرپروژه برای توسعه کرمانشاه محسوب می شود.

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، سومین جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمانشاه به بررسی پروژه بزرگ سامانه گرمسیری اختصاص داشت و در این نشست سه ساعته آخرین وضعیت این طرح با حضور مشاور طرح و نمایندگان وزارت نیرو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه در این نشست اظهار داشت: سامانه گرمسیری یکی از عظیم ترین طرح های در حال اجرا در استان های غربی کشور است که مطالعات آن از سال ۱۳۱۸ شروع شده و در دوران جمهوری اسلامی به مرحله اجرا رسیده و سال آینده نیز بخشی از آن به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این طرح علاوه بر زیر کشت بردن مناطق گرمسیری استان، یک فاز سردسیری نیز دارد که آب از طریق سد داریان به روانسر انتقال یافته و سپس در ادامه مسیر تا رودخانه سیمره امتداد خواهد رفت.

استاندار کرمانشاه افزود: این پروژه دارای ابعاد بسیار وسیعی است و زمینه توسعه کشاورزی و صنعت استان را فراهم خواهد کرد.

رازانی در ادامه خاطرنشان کرد: استان کرمانشاه در زمینه میزان تخصیص آب، سطح زیر کشت و اجرای شبکه های آبیاری برای خود حقوقی قایل است که برای احقاق آن نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

وی با تاکید بر این نکته که به تخصیص ها و سهمیه های در نظر گرفته شده توسط وزارت خانه ها اکتفا نخواهیم کرد؛ اظهار نمود: از طریق رایزنی با وزارتخانه های مربوطه، هیئت دولت و همچنین شخص رئیس جمهور، با جدیت از حقوق استان در این طرح عظیم که تاثیرات بسیاری بر توسعه این منطقه خواهد داشت دفاع می کنیم.

در ادامه این نشست شرکت مهاب قدس به عنوان مشاور سامانه گرمسیری به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه بزرگ در استان کرمانشاه پرداخت.

همچنین طرح مطالعات توسعه ناحیه ای و ساختار فضایی دشت های گرمسیری توسط مشاور این طرح ارائه شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار