مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: بابت اجرای طرح توسعه علی ابن مهزیار اهوازی یك میلیارد تومان بدهی داریم و کار با کندی پیش می رود.
کد خبر: ۱۴۱۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰ 09 December 2015
حجت الاسلام سید علی طباطبایی ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری هفته وقف اظهار کرد: امسال برای اولین بار در اربعین حسینی اوقاف با برپایی دو موکب در چذابه و شلمچه و پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین (ع) وارد کار خدمات رسانی به زائران حسینی شد.

وی افزود: هدف از برپایی موکب ها خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی بود. پس از اربعین تعداد موکب های مستقر در مرزها به حداقل رسید اما موکب های اوقاف حتی تا دیروز هم برپا بودند و تا آخر صفر به زائران اباعبدالله (ع) خدمت رسانی می کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان تصریح كرد: در این موکب ها ۵۲ هزار وعده غذا بین زائران توزیع شد. همچنین ۱۰ میلیون بطری آب معدنی، ۱۰۰ تن میوه، ۱۰ تن خرما و دو تن آرد نیز مصرف شد.

‌طباطبایی بیان كرد: در این موكب ها سعی شد تا از زائران به نحو احسن پذیرایی شود. هزینه این موكب ها از محل موقوفات منطبق با عزاداری امام حسین (ع) تأمین شده و ۱۲ استان هم پای کار آمدند.

وی عنوان كرد: ۵۵۰ میلیون تومان توسط اوقاف ۱۲ استان برای موکب های مستقر در مرزهای شلمچه و چذابه خوزستان هزینه شد. بخشی از این مبلغ توسط خیران و بخش عمده کمک ها هم از محل موقوفات منطبق با نیات واقفان برای عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) تأمین شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان یادآور شد:‌ یکی از بهترین جلوه های وقف حضور موکب های عزاداری بود. اعتقاد داریم تا زمانی که با سیدالشهدا (ع) پیوند داشته باشیم انقلاب و مملکت بیمه است و این پیوند باید حفظ شود.

طباطبایی در ارتباط با برنامه های هفته وقف گفت: در هفته وقف همایش یاوران وقف و نشست های تخصصی با هدف آشنا کردن اقشار مختلف مردم با وقف برگزار می شود.

وی با تأكید بر لزوم آشنایی مردم با برکات و آثار وقف گفت: تعداد موقوفات موجود در كشور كم نیست ولی متأسفانه مشکل اوقاف در بحث احیای وقف، خواص استان هستند که هنوز نمی دانند باید در مسیر نیت واقف هزینه شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در خصوص بازسازی بقعه علی ابن مهزیار اهوازی گفت: بابت اجرای طرح توسعه علی ابن مهزیار اهوازی یك میلیارد تومان بدهی داریم و کار با کندی پیش می رود. کار بازسازی بقعه علی ابن مهزیار اهوازی به دلیل  نبود اعتبار عملا خوابیده و تعطیل است.

طباطبایی در ارتباط با موقوفه نظام مافی عنوان كرد: این موقوفه مربوط به اواخر حکومت قاجار است. ۲۰۰ هزار هکتار کل مساحت موقوفه است که سه دانگ آن وقف عام و برای بیماران بستری شده دربیمارستان است.

وی اضافه كرد: در حال حاضر ۱۷۵ پلاک ثبتی در موقوفه ها وجود دارد كه ۳۹ پلاک آن در ماهشهر و ۱۳۰ پلاک نیز در رامشیر واقع شده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با اشاره به اینكه ۱۰۰ هزار هكتار از این پلاك ها سهم موقوفه است، یادآور شد: ۳۹ پلاک موجود در ماهشهر با منابع طبیعی به صورت ۶ دانگ تعیین تکلیف شده ولی منتج به صدور نتیجه نشده است. ۳۶ پلاک رامشیر نیز با منابع طبیعی تعیین تکلیف شده که ۱۷ سند در حال صدور است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار