ابتکار با بیان اینکه با توجه به شرایط استان البرز، مخالفتی با تعطیلی پنجشنبه‌ها در این استان نداریم اظهار کرد: تعطیلی پنجشنبه‌ها در این استان را حق مردم می‌دانیم و هم اکنون این مهم در دست بررسی ویژه است.
کد خبر: ۱۴۱۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷ 07 December 2015
به گزارش تابناک – البرز: پس از آنکه مدتی در استان البرز روزهای پنجشنبه تعطیل بود، یک فرد عادی با طرح شکایتی، موجب شد که دیوان عدالت اداری حکم به لغو تعطیلی ادارات دولتی البرز در پنجشنبه‌ها صادر کند.
از آن زمان تاکنون، مدیران ارشد استان البرز پیگیر بازگرداندن تعطیلی پنجشنبه‌ها بوده و بارها استاندار البرز اقداماتی را در این زمینه انجام داده و از هر فرصتی برای تحقق این مهم که نقش بسیار زیادی در کاهش هزینه‌های استان، کاهش آلودگی محیط زیست و کاهش ترافیک دارد، استفاده کرده است.
در این ارتباط امروز نیز سید حمید طهایی ظهر که به مناسبت 16 آذر در دانشگاه محیط زیست البرز حضور یافت، بود به خبرنگاران گفت: طبق قانون کار باید 6 روز و 44 ساعت کاری را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه استان البرز شرایط ویژه‌ای در خصوص آلودگی هوا دارد و جزو استان‌های حساس از نظر آلودگی هوا به شمار می‌رود گفت: تعطیلی پنجشنبه‌ها می‌تواند گامی مهم در جهت کاهش آلودگی هوا در البرز محسوب شود.
استاندار البرز تأکید کرد: در این راستا در گذشته ما تعطیلی پنجشنبه‌ها را در استان داشتیم که به استناد مصوبه بازرسی کل کشور این مصوبه لغو شد.
طهایی تصریح کرد: در حال حاضر برای این که مجددا تعطیلی پنجشنبه‌ها را در استان البرز داشته باشیم این مهم باید به صورت ویژه و اساسی مورد بررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه روند بررسی تعطیلی پنجشنبه‌ها به شورای عالی اداری تحویل داده شده است افزود: 18 درصد بار ترافیکی کشور به دوش استان البرز است.
استاندار البرز خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، طرح تعطیلی پنجشنبه‌ها در استان البرز نیازمند یک بازنگری دقیق و درست دارد.
از سوی دیگر معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز که امروز میهمان استان البرز بود، با استاندار همصدا و هم‌رای شد و گفت: بتکار:  با توجه به شرایط استان البرز، مخالفتی با تعطیلی پنجشنبه‌ها در این استان نداریم.
وی طی نشستی در دانشگاه محیط زیست استان البرز با بیان اینکه با توجه به شرایط استان البرز، مخالفتی با تعطیلی پنجشنبه‌ها در این استان نداریم اظهار کرد: تعطیلی پنجشنبه‌ها در این استان را حق مردم می‌دانیم و هم اکنون این مهم در دست بررسی ویژه است.
ابتکار با اشاره به افزایش آلودگی هوا در استان البرز گفت: شرایط تعطیلی پنجشنبه‌ها در این استان باید به صورت ویژه و کارشناسی شده بررسی شود اما ما مخالفتی را برای تعطیلی نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار