کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه گفت: خوشبختانه در میان زائران استان کرمانشاه تا این لحظه هیچ موردی از ابتلا به بیماری وبا مشاهده نشده است.
کد خبر: ۱۴۰۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶ 07 December 2015
کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه گفت: خوشبختانه در میان زائران استان کرمانشاه تا این لحظه هیچ موردی از ابتلا به بیماری وبا مشاهده نشده است.

بهمن خدادادیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: پیش از اعزام زائران اربعین حسینی به عراق دغدغه ما بیماری شایع وبا در کشور عراق بود اما خوشبختانه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این بیماری در میان زائران استان کرمانشاه مشاهده نشده است.

خدادادیان در ادامه افزود: در شهرستان کرمانشاه نیز هیچ موردی از مسمومیت و طغیان در میان زائران اربعین حسینی نداشتیم و تنها با توجه به بردودت هوا و اختلاف دمای هوا در ایران و عراق مواردی از ابتلا به سرماخوردگی بود.

وی با ابراز رضایت و خرسندی از هماهنگی بین دستگاهی جهت میزبانی از زوار اربعین حسینی در استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه با مدیریت فرمانداری هماهنگی بسبیار مناسب و مطلوبی میان دستگاه‌ها حاکم بود و توانستیم موکب های آبرومند و بهداشتی برای پذیرایی از زوار فراهم نماییم.

کارشناس مسئول بهداشت محیط شهرستان کرمانشاه گفت: در این مدت از فعالیت موکب‌های فاقد صلاحیت جلوگیری به عمل آمد.

این مسئول در ادامه به بیان توضیحات لازم در زمینه اقدامات پیگشیرانه برای جلوگیری از سرماخوردگی در ایام سرد پیشرو اشاره کرد و گفت: شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون به  کوتاه شدن دوره بیماری و جلوگیری از انتقال ویروس آنفلوانزا بسیار کمک می کند.

وی  تغذیه مناسب، استفاده از میوه، مایعات، پوشش مناسب نخوردن غذاهای چرب ، خوردن سوپ و نوشیدن مایعات، استراحت کافی و از همه مهمتر رعایت بهداشت فردی، استفاده از ماسک را از موارد قابل توجه برای پیشگیری و نیز درمان این بیماری عنوان کرد و گفت: بیمار در همان مراحل اولیه بیماری  به پزشک مراجعه از مصرف خودسرانه دارو خودداری شود.

خدادادیان افزود: دانش آموزانی که مبتلا به بیماری ویروسی سرماخوردگی شدند از رفتن به مدرسه خودداری کنند و با گرفتن گواهی پزشک دوره درمان خود را بگذرانند تا بچه های دیگر مبتلا نشوند.

وی استفاده از ماسک در مکان های عمومی برای جلوگیری از ذرات آلوده ویروس آنفلوانزا را ضروری دانست و گفت:  رعایت بهداشت فردی و عمومی در اماکنی همچون اتوبوس ها، مساجد، مدارس ، دانشگاه ها و ... الزامی است.

خدادادیان در پایان افزود: با توجه به یخبندان و لیز بودن برخی مسیرها شهروندان توجه و دقت لازم در راه رفتن داشته لباشند تا دچار مشکل نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار