دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه از تردد حدود 500 هزار نفر از زوار اربعین از مسیرهای استان خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۳۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۹ 06 December 2015
مجتبی قبادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: همچنین در مجموع مسیر رفت و برگشت زوار اربعین، حدود 60 هزار نفر در استان اسکان داده شدند و از 420 هزار زائر نیز در موکب‌های استان پذیرایی شد.

وی در خصوص میزان تردد زوار اربعین از مسیرهای استان کرمانشاه، با بیان اینکه آمار دقیق تردد باید پس از بررسی تردد شمارها اعلام شود، گفت: پیش بینی ما این است که 500 هزار نفر از زوار اربعین از مسیرهای استان کرمانشاه تردد کرده‌اند.

قبادی با بیان اینکه کمبود جا برای اسکان زوار در سطح استان وجود ندارد، گفت: خوشبختانه تمام پایگاه‌های کمیته امداد، مساجد و تکایا برای اسکان زوار آماده هستند و طی این مدت هم هیچ مشکلی در بحث اسکان زوار نداشتیم.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه با بیان اینکه حدود 85 درصد زوار اربعین به کشور بازگشته‌اند، گفت: امروز به نسبت روز گذشته ترافیک روانی را در سطح جاده‌های استان داریم و پیش بینی ما این است تا فردا ترافیک جاده ‌های استان به شرایط عادی برگردد.

قبادی در ادامه از اعزام 153 دستگاه اتوبوس، 91 دستگاه مینی بوس و 220 دستگاه سواری کرایه به مرز مهران جهت تسهیل در جابجایی زوار اربعین طی شب گذشته خبر داد و اظهار کرد: علاوه بر این تاکنون طی دو تا سه مرتبه دیگر خودروهای حمل و نقل عمومی به این استان فرستاده‌ایم.

دبیر ستاد اربعین استان کرمانشاه افزود: همچنین در یک مرحله 20 هزار پرس غذای گرم جهت توزیع بین زوار اربعین به این استان ارسال کردیم.

قبادی عملکرد ستاد اربعین استان را نسبت به سال قبل بسیار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: امیدواریم سال به سال این عملکرد بهبود یابد و از سال آینده تمام بحث اسکان و اطعام زوار اربعین از عهده بخش دولتی خارج و به مردم سپرده شود.

وی اظهار کرد: با توجه به علاقه‌ای که مردم غرب کشور به اهل بیت(ع) دارند، پیش بینی ما این است که از سال آینده مردم نقش پر رنگی در خدمات رسانی به زوار اربعین داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار