بسته خبری تابناک؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«بازتاب تعطیلی کنسرت‌ها در گاردین »،«نظر روحانی درباره یک فیلم توقیفی»،«حسن خمینی فریب اصلاح‌طلبان را نمی‌خورد»،«افزایش حقوق کارمندان در بودجه 95»،«خط و نشان برای وزیر دولت اصلاحات»و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۳۹۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۲ 05 December 2015

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

بزرگترین رکود 35 سال اخیر

ریس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه بزرگترین رکود 35 سال اخیر را در سال جاری شاهد هستیم گفت: وزارت اقتصاد 2 هزار مجوز شناسایی کرده است که سد راه تولید به حساب می‌روند. مسعود خوانساری در بیست و یکمین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی کشور در تبریز با اعلام این مطلب اظهار کرد نمونه بارز اقتصاد پویا در جهان چین است که با باز کردن دورازه‌های خود توانست بالاترین رشد اقتصادی را به خود ا ختصاص دهد. وی افزود: ایران در حال حاضر در موقعیتی است که اگر چین را الگو قرار دهیم می‌توانیم شرایط مناسب‌تری برای رشد اقتصادی و توسعه صادرات داشته باشیم. 


موج دستگیری‌های فضای مجازی پلیس فتا

رییس پلیس تهران بزرگ با اشاره به اقدامات وعملکرد پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران بزرگ، به افزایش میزان دستگیری مجرمان فضای مجازی در شهر تهران طی مدت هشت ماه ابتدایی سال 94 اشاره کرد و گفت: طی بررسی‌های انجام شده در این مدت میزان کشف پرونده‌های مجرمان فضای مجازی نسبت به مدت مشابه سال قبل که 75 درصد بوده است با 4 رتبه صعود به 79 درصد افزایش یافته است. سرتیپ پاسدار حسین ساجدی نیا در این باره تشریح کرد:" با توجه به بررسی های صورت گرفته در خصوص وقوع جرایم رایانه‌ای از جمله، برداشت های غیر مجاز اینترنتی از حساب افراد، کلاهبرداری، تخریب داده های شخصی، نقض حریم خصوصی شهروندان، مزاحمت ها و اخاذی های اینترنتی، مشخص شد که این قبیل جرایم طی مدت معین، به نسبت سال قبل رشدی نداشته است. وی با اشاره به افزایش 4 درصدی دستگیری مجرمان فضای مجازی افزود: 609 متهم مرد و 114 متهم زن (723) مجرمدر رابطه با پرونده هائی که از سوی شکات در خصوص مسائل اقتصادی ،اخلاقی و اجتماعی تشکیل شده در 8ماه نخست سال جاری از سوی ماموران پلیس فتا تهران بزرگ شناسایی و دستگیر شده‌اند.


عکس‌های دردسرساز پرسپولیسی ها در کیش

پرسپولیسی که ها در کیش اردوی تدارکاتی را برپا کرده اند، روز گذشته استراحت داشتند و برنامه تفریحی در دستور کارشان گنجانده شد. بازیکنان در روز استراحت خود به کشتی سواری و تفریحات پروازی پرداختند و عکس هایی نیز در همین زمینه منتشر شد که بازتاب جالبی در رسانه ها نداشت و از هالیدی قرمزها در کیش صحبت شد. هر چند تفریح قرمزها در روز تعطیل بود اما بازتاب منفی آن باعث شد مدیران باشگاه از تهران با اعضای تیم تماس گرفته و نسبت به انتشار عکس ها معترض شوند. جالب اینکه اعضای تیم تاکید کردند هیچ عکاسی روز گذشته با آنها نبوده و مشخص نیست عکس های شخصی چگونه به رسانه ها رسیده است. گفته می شود مسئولان پرسپولیس به دنبال یافتن عکاس عکس های مذکور هستند و حتی شنیده می شود تهدید به شکایت نیز کرده اند!

نظر اصلاح طلبان درباره روحانی/ادعای نزدیک شدن حداد و عارف!/  شپش عامل تعطیلی خوابگاه دانشجویی!

فردوسی پور تابوی انتقاد از احمدی‌نژاد را شکست!

عادل فردوسی پور درباره اینکه خیلی از مقامات و روسای سازمان صدا و سیما کمک کرده‌اند که برنامه نود به کارش ادامه بدهد، اظهار کرد: صد درصد اینطور است چه زمان ریاست آقای لاریجانی در صدا و سیما و بخصوص در زمان آقای ضرغامی که چالش‌های زیادی رخ داد. بخصوص چالش لفظی با نمایندگان مجلس که تعدادی از آنها روز بعد از برنامه در صحن علنی مجلس علیه من نامه امضا کردند. وی با بیان اینکه هنوز در زمان ریاست سرافراز در صدا و سیما برایش مشکل خاصی پیش نیامده است، افزود: در این مدت از من حمایت شد شاید چون به سلامت کاری من ایمان داشتند. من در مقطعی با نمایندگان مجلس و دولت احمدی نژاد دچار چالش شدم که انتقاد کردن از آنها تابو بود ولی چون حرفم درست بود، جلوی کار سیاسی و غیر ورزشی انتقالئتیم‌ها به شهرستانها گرفته شد.


نظر روحانی درباره یک فیلم توقیفی

علی جنتی در گفت‌وگو با «صدا و سیما» تصریح کرد: اصلاحات درباره فیلم رستاخیز باید انجام شود. این موضوع تنها نظر من نیست و نظر مجموعه مسئولان نظام است. حتی آقای رئیس‌جمهور نظرش این است که می‌توانند هاله‌ای از نور بر چهره حضرت ابوالفضل (ع) بیندازند. وی در پاسخ به این سوال که آقای درویش کارگردان فیلم «رستاخیز» درباره اظهارات اخیر سخنگوی وزارت ارشاد که گفته است توپ در زمین درویش است و این وزارتخانه اقدامات لازم را انجام داده، گلایه کرده است، افزود: فکر می‌کنم دیگر این سوال تکراری است. ما بارها پاسخ داده‌ایم و پاسخمان هم یک کلمه بیشتر نیست.


توصیه به اردوغان: کاخت را با پهن گرم کن!

رهبر حزب اپوزیسیون "جنبش ملی گرا" ترکیه ضمن انتقاد از موضع رئیس جمهوری این کشور درخصوص گمانه زنی‌ها درباره احتمال قطع واردات گاز طبیعی از روسیه به ترکیه گفت، کاخ ریاست جمهوری باید خودش را با سوزاندن "پهن خشک شده گاو" گرم کند تا دولت نیز بتواند زجری را که مردم ترکیه می‌کشند، بچشد.


لیستی که منتشر کردیم درست بود

هفته‌نامه صدا به رغم شدت گرفتن انتقادات اصلاح‌طلبان از لیست منتشر شده توسط این نشریه، از اقدام خود و همچنین "اعتبار" لیست منتشر شده دفاع کرد.پس از شدت گرفتن انتقادات اصلاح‌طلبان به لیست منتشر شده توسط هفته‌نامه صدا(ارگان رسانه‌ای حزب کارگزاران) با عنوان لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی، این هفته در شماره امروز خود به این موضوع پرداخته است.در لیست 50 نفره‌ای که هفته‌نامه صدا منتشر کرده بود، اکثریت حاضرین از عناصر نزدیک به حزب کارگزاران بودند و همین مسئله موجب اعتراض اصلاح‌طلبان شده بود.هفته‌نامه صدا در شماره این هفته خود با نوعی تاکید بر "معتبر" بودن لیست مذکور نوشته است: "فهرستی که اخیرا به عنوان نامزدهای پیشنهادی اصلاح طلبان برای شهر تهران در رسانه های منتشر شد، فهرست پیشنهادی جمع هایی از اصلاح طلبان بود که در محافل و مجالس اصلاح طلب طرح و بحث بر سر آنها اغاز شده است و در واقع معیارها و ملاک های انتخاب نامزدهای اصلاح‌طلب را نشان می‌د‌هد."این هفته‌نامه تاکید کرده است که "لیست صدا، حاصل گفتگوی برخی از اصلاح طلبان موثر بود که در برخی محافل بیان شده بود."


اصلاحطلبان در شهرستان‌ها سر و سامان ندارند

عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان گفت: جوانان ما در شهرستان‌ها و استان‌ها به هم ریخته و بی‌سر و سامان هستند و چون شناسنامه حزبی ندارند اجازه تشکیل جلسه به آنها داده نمی‌شود.به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، علی صوفی در همایش اصلاح طلبان شهرستان کهگیلویه که در سال سینما دهناد دهدشت برگزار شد، اظهار داشت: مومن ذلت نمی پذیرد و امام حسین(ع) با قیام خود درس عزت و آزادگی را به ما یاد داد.استاندار سابق استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه از همان ابتدا مخالفت‌هایی بین جناح های مختلف وجود داشت، افزود: امام تمام تاکیدش بر جمهوریت به این دلیل بود که میزان رای ملت است و همیشه این را به عنوان یک درد مطرح می کرد که در زمان شاه به مردم اجازه نمی دادند نمایندگان خود را انتخاب و هر کس را که دوست داشتند از صندوق‌ها بیرون می آوردند.صوفی با بیان اینکه احزاب با هم رقابت دارند و بر هم نظارت می‌کنند، عنوان کرد: اگر احزاب تشکیل و در نظام حضور پیدا کنند می توانند هم منافع ملی و برنامه محوری را در مجلس حاکم و هم بر کارها نظارت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار