کد خبر: ۱۳۹۶۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲ 05 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با بیان اینکه اجرای پروژه راه آهن مسیر قزوین - رشت - انزلی و رشت - آستارا بر اساس برنامه در حال انجام است، گفت: برای تکمیل این پروژه ملی، یک هزار میلیارد تومان دیگر اعتبار مورد نیاز است.

علی خاوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تا کنون برای اجرای پروژه راه آهن مسیر قزوین - رشت یک هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است، گفت: برای تکمیل این پروژه در بخش زیرسازی 300 میلیارد تومان و برای روسازی 700 میلیارد تومان مورد نیاز است.
وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید برای تکمیل و راه اندازی راه آهن این خطوط و حتی از سمت آستارا به آذربایجان مصمم است.

وی تصریح کرد: این پروژه ملی، یک مسیر یکپارچه ریلی است که در این مسیر باید سالانه سه میلیون و 800 هزار نفر مسافر و حدود 10 میلیون تن بار جابجا شود.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه منابع اعتباری خوبی پیش بینی شده که قرار است صد درصد تخصیص پیدا کند ، اظهار کرد: دولت برای امسال، 286 میلیارد تومان اعتبار برای قطعه قزوین - رشت پیش بینی کرده که تا کنون حدود 170 میلیارد تومان آن اختصاص داده شده و مصمم به تحقق صد درصد اعتبارات است.
خاوری خاطرنشان کرد: تاکید و رویکرد دولت این است که مصوبه های سفر استانی، مطابق وعده داده شده عملی شود و استاندار گیلان نیز به جد این موضوع را پیگیری می کند.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در طول این مسیرها افزود: پروژه راه آهن رشت - قزوین به طول 165 کیلومتر از سال 86 آغاز شده که این مسیر در قالب هشت قطعه کار می شود و هم اکنون دربخش قزوین به رشت در زیرسازی 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
خاوری اضافه کرد: در بخش روسازی نیز تقریبا 30 کیلومتر از سمت قزوین ریل گذاری شده و هم اکنون 15 کیلومتر ریل برای نصب آماده است و در آینده نزدیک بتدریج ریل گذاری از سمت رشت نیز آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه این پروژه از ایستگاه رشت به دو شاخه رشت - انزلی و رشت - آستارا تقسیم می شود، اظهار کرد: راه آهن رشت - انزلی نیز در سه قطعه تعریف شده که طول این مسیر 41 کیلومتر است و اکنون یک قطعه آن به طول 17 کیلومتر در حال انجام کار است .
خاوری بیان کرد: اسناد مناقصه دو قطعه بعدی هم تهیه شده و رویکرد وزارت راه این است که زمان اجرای قطعه ها در هر فاز فاصله ای نداشته باشند، چراکه ساخت و اتمام این پروژه علاوه برمزایای عمومی، صرفه اقتصادی هم دارد.
وی با اشاره به این که یکی از موضوع های قابل اهمیت پروژه راه آهن، اجرای این اتصال به راه آهن آستاراخان روسیه برای جابجایی و حمل بار است، اضافه کرد: قرار است قطعه آستارا به طول 164 کیلومتر نیز برای اتصال به قطعه آستاراخان روسیه تکمیل شود.
وی اضافه کرد: بحث های مطالعاتی پروژه اتصال راه آهن آستارا به آستاراخان روسیه انجام شده و چون منابع قابل توجهی می خواهد ، باید از فاینانس استفاده کرد.
خاوری ادامه داد: در زمان حاضر در حال مذاکره با سرمایه گذار هستیم و امید است با گشایشی که در حوزه سیاست خارجی اتفاق افتاده ، بتوانیم منابع مالی را از طریق فاینانس و وزارت راه تامین و حلقه مفقوده ریل را هم تکمیل کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان یادآور شد: قطعه مربوط به تعهدات اتصال راه آهن آستارا به آذربایجان نیز هشت کیلومتر است که آنها در حال پیگیری عملیات مربوط به تعهدات خود در این مسیر هستند.
تکمیل پروژه راه آهن قزوین - رشت تا پایان سال 95 و فازهای بعدی یکی از مصوبات سفر استاین رئیس جمهوری به گیلان در ابتدای امسال بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار