کد خبر: ۱۳۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰ 15 March 2015
فرمانده سپاه استان البرز از برگزاری کنگره ۶۰۰۰ شهید استان البرز خبر داد.
سردار علی استادحسینی با بیان اینکه یکی از معجزات بعد از انقلاب برگزاری یادواره‌های شهدا است، اظهار داشت: اگر در کوی و برزن‌ها عطر شهیدان می‌پیچد به برکت برگزاری این یادواره‌های شهدا است.
وی با بیان اینکه انسان‌ها فراموش‌کار هستند، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ افراد بسیاری از خود رشادت نشان دادند ولی فراموش شدند اما شهدای کربلا یادشان از بین نرفته است چون همواره مردم یاد آن‌ها را گرامی داشتند.
فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه شهدای کربلا چراغ راه ما هستند، بیان کرد: کسانی‌که در یادواره‌های شهدا حضور دارند ادامه دهنده راه شهدا هستند و سبب انتقال پیام شهدا به نسل سوم و چهارم می‌شوند.
استادحسینی با اشاره به اینکه برگزاری یادواره شهدا نباید به برگزاری یک یادواره و سخنرانی محدود شود، گفت: باید به گونه‌ای یادواره شهدا را برگزار کنیم که زندگی شهدا در زندگی ما جاری شود.
فرمانده سپاه امام‌حسن‌مجتبی (ع) البرز با بیان اینکه روش، اخلاق و ایثار شهدا باید در قالب محصولات فرهنگی مانند کتاب و فیلم در یادواره‌ها به مردم عرضه شود، اظهار داشت: شهدا رفته‌اند تا یک راهی را به ما نشان دهند و آن راه رسیدن به کمال الهی است.
وی با اشاره به اینکه شهدا زمینه‌ساز حکومت حضرت مهدی (عج) هستند، بیان کرد: ما باید ادامه دهنده راه شهدا باشیم تا بتوانیم پرچم را به دست صاحب اصلی برسانیم.
فرمانده سپاه استان البرز با بیان اینکه ستاد کنگره شهدا موظف شده است که زندگی‌نامه شهدا را جمع‌آوری کند، خاطرنشان کرد: قصد داریم آثاری ماندگار از زندگی شهدا را تهیه کنیم.
استادحسینی با بیان اینکه زندگی‌نامه شهید برونسی در کتاب "خاک‌های نرم کوشک" به نحوی تهیه شده است که نحوه‌ زندگی این شهید والامقام در زندگی خواننده کتاب تاثیر می‌گذارد، گفت: اگر از زندگی‌نامه شهدای استان البرز نیز آثاری تهیه شود می‌تواند در درون جامعه و خانواده‌ها موثر باشد.
فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز با بیان اینکه در ستاد کنگره شهدا چندین جلد کتاب تهیه شده است، اظهار داشت: جمع‌آوری اطلاعات زندگی شهدا به اتمام رسیده است و گروهی تشکیل شده است تا فیلم و نماهنگ پیرامون زندگی شهدا را تهیه کند.
وی  با بیان اینکه تاکنون چند فیلم و نماهنگ در مورد زندگی شهدا تهیه شده ‌است، بیان کرد: در حال حاضر راه زیادی مانده‌ است تا این محصولات به صورت کامل تهیه شود.
فرمانده سپاه استان البرز افزود: پس از تهیه محصولات فرهنگی پیرامون زندگی شهدا، کنگره 6 هزار شهید استان البرز را  برگزار می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار