مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی از رشد 23 درصدی صادرات دام و فرآورده‌های خام دامی به سایر کشورهای جهان از این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۹۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹ 05 December 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره‌کل دامپزشکی خراسان رضوی، مجید روحانی‌نژاد از رشد 23 درصدی صادرات دام و فرآورده‌های خام دامی به سایر کشورهای جهان از استان خبر داد و اظهار داشت: این میزان، در بازه زمانی هشت ماهه ابتدای امسال رخ داد و رقم 48 میلیون دلار برای 39 هزار تن انواع صادرات دام و فرآورده‌های خام دامی در قرنطینه‌های دامپزشکی استان به ثبت رسید.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی، مقصد صادرات استان را کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آسیای میانه و حوزه خلیج فارس ذکر کرد و افزود: طی این مدت 22 کشور مقصد صادرات استان بوده‌اند.

وی، صادرات تخم‌مرغ خوراکی را نیز طی مدت یاد شده 26 هزار تن دانست و گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 3 هزار و 122 تن افزایش داشته است.

روحانی‌نژاد با اشاره به صادرات دام زنده نیز خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال 180 رأس دام سنگین زنده و 142 هزار رأس دام سبک زنده به کشورهای حاشیه خلیج فارس و افغانستان و ترکمنستان صادر شده که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 227 رأس کاهش و 137 هزار رأس افزایش داشته است.

وی دقت در بررسی محموله‌های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد و یادآور شد: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی بوده که این مهم در زمینه محموله های وارداتی نیز صادق است.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: در هشت ماهه ابتدای امسال 2 هزار و 53 مجوز برای صادرات دام و فرآورده‌های خام دامی از سوی اداره‌کل دامپزشکی استان صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار