کد خبر: ۱۳۹۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵ 04 December 2015


حسین بشیری گیوی

پس از آنکه استاندار خدابخش هدایت استان عقب مانده اردبیل را به دست گرفت در بین نیروهای اصلاح طلب و اعتدال گرا همگرایی قابل قبولی در استان شکل گرفت. و پس از تعریف مگا پروژها توسط استاندار بارقه های امید دوچندان شد. با تعریف تیم اجرایی و همچنین دادن مسئولیت به یاران خود همچنان برای توسعه استان تلاش می کردند و حتی برخی از نشریات که لب به انتقاد گشودند با رعایت اخلاق از وعده های استاندار سخن می گفتند.

ولی در ماه های اخیر برخی از جریانات شدیترین انتقادات را بر برنامه ها ،سیاست ها و کابینه محلی استاندار داشتند ولی تمامی این انتقادات با چاشنی ادب و اخلاق همراه بود. چرا که ادبیات استاندار خدابخش در تمامی زمینه ها با اخلاق همراه است.

استاندار خدابخش در دو حوزه گفتاری نو و جدید وارد نظام اجتماعی اردبیل کرد اولین گفتار وی اخلاق و رویکرد اخلاقی داشتن در هر شرایط است. دومین گفتار استاندارخدابخش گفتار توسعه و توسعه یافتگی استان عقب مانده اردبیل است.

در این دوسال در هر کمسیون و هر کمیته و حتی در بین شهروندان سخن از رونق گرفتن فضای کسب و کار و سرمایه گذاری در بخش های مختلف است. حتی استاندار خدابخش برای مدیریت کشت و صنعت مغان تنها بنگاه اقتصادی استان که دارای زیرساخت ودارای استعداد و قابلیت مناسبی برای توسعه درون زاست فردی با تجربه ،کاردان و کاربلدی همچون فرماندار محمدی(حاجی اروجعلی) را انتخاب نمود. در حقیقت تنها فردی که می تواند کشتی به گل نشسته کشت و صنعت مغان را از رکود خارج کند، قابلیت ها و قدرت نفوذ فرماندر محمدی بود. در این زمینه نیز استاندار خدابخش بهترین گزینه را انتخاب کرد.

ولی اخیرا برخی از افراد پایتخت نشین با ادبیاتی رادیکال و تند از تمامی سرمایه های ما دفاع بد می نماید اگر تا به امروز منتقدین سیاست ها ی استاندار با اخلاق عمل می کردند با حملات تند برخی و زدن برچسب بی اخلاقی به منتقدین آنها را نیز بر آن داشتند که زبانشان را تیز کنند و در آستانه انتخابات فضای سیاسی مسموم اردبیل را مسموم تر کنند.

 استاندار در چندین مرحله با منتقدان درون گروهی جلسه گذاشته، انتقادات آنها را شنیده و جواب های قانع کننده داده است. و حتی اگر در برخی از موارد مهره چینی خوبی نداشته، مهره هایش را جابجا می کند. چرا برخی از افراد که خارج از گود نشسته اند فضا را به هم می ریزند و آرامش درون گروهی حزبی را به هم می ریزند؟ این افراد از به هم ریختن فضای سیاسی چه اهدافی را دنبال می کنند؟

در هر روی اگر پایتخت نشین ها اجازه دهند جریان های سیاسی اختلافات خود را به راحتی حل و فصل می کنند و در داخل استان بزرگانی همچون استاندار خدابخش و حاجی اروجعلی محمدی به راحتی می توانند به فضای سیاسی سر وسامان دهند.

در آستانه انتخابات فضای سیاسی استان نیازمند آرامش است تا درباره کاندیداهای اصلاح طلبان و اعتدال گرا ها به یک جمع بندی نهایی برسد. اگر هر کس از راه برسد و فضای سیاسی را به هم بریزد و هر چه از دهانش بیرون بیاید به این وآن نثار کند خارج از اخلاق اصلاح طلبی بوده است. 

اصلاح طلب بودن یعنی اول اینکه بداخلاقی ها را کنار بگذارد و این بداخلاقی در تمامی حوزه ها زیربنا است. اصلاح طلب در اولین شعارش تحمل عقیده مخالف را سرلوحه کار خود قرار می دهد چه رسد به هم حزبی که سالها با خون جگر زندگی خود را گذرانیده و از اصول خود عدول نکرده است. 

برچسب زنی از مرام اصلاحات نمی باشد. در این مجال نمی خواهم مانیفست اصلاح طلبی را یادآور شوم فقط اگر افراد همدیگر را تحمل کنند و از سرمایه های ما با متهم کردن این و آن دفاع بد نکنند کفایت می کند.

خوشبختانه استاندار روابط عمومی، مشاوررسانه ای و .... بسیار دارد که می توانند در یک چارچوب قانونی از برنامه ها دفاع کنند. همچنان که در این مدت با صبر و تحمل این کار را کرده اند. امیدواریم افراد یکجانبه و انحصارطلبانه حرکت نکنند و به کار جمعی ارج نهند و اگر در جایی اختلافی باشد اجازه دهند بزرگان حل و فصل نمایند و بیش از این فضا را آلوده نکنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
اصلاح طلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
اصلاح طلب بودن یعنی اعتقاد به آزادی بیان و اخلاق گرایی.
اینکه با شعار اخلاق گرایی مانع آزادی بیان شویم و با این پارادوکس، خود اخلاق سیاسی را زیر پا بگذاریم تا به رفیق بازی و شکل گیری حلقه سنتی حامیان اصول گرایی قاضی پور به سرکوب اصلاح طلبان اصیل برویم.
آقای بشیری این امر دامی است که کینه توزان اصولگرای گذشته برای من و شما که از سوابق تازه اصلاح طلب شدگان این استان خبر نداریم پهن کرده اند.
حالا چون با اروجعلی همشهری هستید دفاعتان توجیه پذیر است و چون از مدافعان حریم خدابخش البته به سفارش باجاناقها هستید نیز می توان بگذشت. ولی نقدتان از برخی پیشکسوتان سیاسی استان و پایتخت نشین ها اصلا وارد نیست.
این ره که می روید به ترکستان است...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۴
جناب بشیری
هر کس که ادعای اصلاح طلبی میکند اصلاح طلب نیست
هر اصلاح طلبی لزوماً حامی و طرفدار دکتر روحانی هم نیست
بداخلاقی بالاتر از این نیست که عده ای در روزهای سخت زمستان برای پیروزی یک جریان فکری مبارزه کنند و عده ای فرصت طلب سکان امور را به دست گیرند و عاملان اصلی پیروزی را کنار گذاشته و با مخالفینشان بازی کنند.
تا زمانی که دانایان دانسته خود را به نفهمی بزنند و در حین بداخلاقی ادعای اخلاق گرایی داشته باشند اصلاح طلبی مفهومی موهوم بیش نخواهد بود...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
اولا عناوینی مثل حاجی را نمی نویسند در ثانی همان حاجی شاید برای امثال تو بت هست و دیگر دوران قیم سالاری و قهرمان پروری گذشته و لازم نیست شما برای جریانی ریشه دار تکلیف تعیین کنید.
شما چه کاره اصلاحات هستید که با حاجی تان در فکر استان !!!!! هستید؟
پورآذر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۴
اصلاح طلبان ریشه دار و نام و نشان دار استان اردبیل حجت الاسلام کمال علوی- دکتر قادر برجی- دکتر حبیب شهبازی شیران- حجت الاسلام مشکی- زین العابدینی- غریبانی- سیدمهدی جوادی و مهندس محمود باقری خیرآبادی اند. متاسفم دور سفره ای که اینان چیده اند، چه کسانی نشسته اند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار