در گفتگو با شهردار معنوی چذابه:
در اربعین امسال مردم استان با تمام وجود وارد میدان شدند و گفتگوهای ما با زائران نشان می دهد هیچگونه کاستی و مشکلی در مسیر تردد آنان وجو نداشته است و رضایت بسیار بالایی در این زمینه داشته اند.
کد خبر: ۱۳۹۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳ 03 December 2015

همزمان با آغاز حرکت کاروان های پیاده زائران اربعین حسینی برای شرکت در مراسم عظیم  میلیونی اربعین حسینی (ع)، استاندار خوزستان در حکمی محمد صفری را به عنوان شهردار چذابه در ایام اربعین منصوب کرد.

تابناک خوزستان برای بازتاب خدمات ارائه شده توسط شهرداری در مرز پرتردد چذابه، با محمد صفری شهردار این منطقه گفتگویی انجام داده است که در ادامه مشاهده می نمایید:


** شهرداری چذابه چه نوع خدماتی در ایام اربعین حسینی (ع) انجام داده است؟

ستاد اربعین حسینی شهرداری اهواز با دستور شهردار و تصویب شورای شهر از چندماه گذشته برای ارائه خدمات مطلوب به زائران عزیز اربعین امسال تشکیل شد و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

در یکماه گذشته نیز با استقرار امکانات، نیروها و ماشین آلات در محدوده پایانه مرزی چذابه خدماتی شامل پاکسازی، نظافت، جمع آوری و دفع پسماند، حمل و نقل زائران و استقرار آتش نشانی ارائه داده شده است.

حمل و نقل زائران عزیز حسینی نیز به عهده شهرداری اهواز بوده است و در این خصوص ۱۰۰ دستگاه اتوبوس شهری مسافت شهر بستان تا مرز چذابه را نموده و چیزی بالغ بر ۳۵۰ هزار نفر را سرویس دهی کرده است.

از روز گذشته که موج بازگشت زائران آغاز شده است نیز این خدمات بالعکس و از مرز چذابه تا شهر بستان انجام می شود.

در این مدت زمان حدود ۴۰۰ نفر نیرو وظیفه خدمات رسانی در مرز چذابه و مسیر منتهی به آن را بر عهده داشته اند.

مجموعه فرهنگی شهرداری اهواز نیز در این زمان با دایر کردن غرفه هایی اقدام به توزیع کتابچه و بوروشور نموده اند.

سازمان فرهنگی و ورزشی، معاون های مختلف شهرداری، مدیریت روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری و.. همگی دست به دست هم دادند و در کنار ارگانها و سازمان مختلف استانی اقدام به خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی نمودند.

مرز چذابه به گفته اکثر مسئولین استانی و کشوری که بازدید به عمل آورده اند، روان ترین و بهترین مرز کشور در زمینه تردد زائران بوده است.


** نقش موکب های مردمی در خدمات رسانی به زائران حسینی را چگونه ارزیابی می کنید؟

موکب های مردمی در اربعین امسال بسیار عالی و خوب عمل کردند. بیش از ۱۰۰ موکب در محدوده مرز چذابه برپا شده بود که صد درصد کار را به صورت خودجوش انجام می دادند.

مردم شهرهای بستان، سوسنگرد، هویزه و... در مسیرهای منتهی به مرزهای استان خدمت رسانی بسیار خوبی با تمام بضاعت خود انجام دادند.

در اربعین امسال مردم استان با تمام وجود وارد میدان شدند و گفتگوهای ما با زائران نشان می دهد هیچگونه کاستی و مشکلی در مسیر تردد آنان وجو نداشته است و رضایت بسیار بالایی در این زمینه داشته اند.


** خدمات موجود در مرزها تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

تمامی خدمات ارائه شده تا بازگشت آخرین زائر ادامه خواهد داشت و پیش بینی می شود موج بازگشت ها تا ۲۸ صفر همزمان با رحلت رسول اکرم (ص) ادامه داشته باشد.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار