مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: این شرکت با کمک افراد خیر 30 تن آرد به ایستگاه های صلواتی مسیر مهران- کربلا توزیع کرده است و در صورت نیاز توان تامین آرد مصرفی این ایستگاه ها توسط شرکت وجود دارد.
کد خبر: ۱۳۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳ 03 December 2015
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: این شرکت با کمک افراد خیر 30 تن آرد به ایستگاه های صلواتی مسیر مهران- کربلا توزیع کرده است و در صورت نیاز توان تامین آرد مصرفی این ایستگاه ها توسط شرکت وجود دارد.
کامران سلیمان پور روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان، آرد مورد نیاز تعدادی از ایستگاه های صلواتی دارای توان پخت نان مستقردر مسیر پایانه مرزی مهران تا استان کربلا توسط این شرکت تقبل و تامین شده است.
وی در خصوص فعالیت واحد های تولیدی استان نیز گفت: 100 درصد نانوایی های استان در حالت آماده باش و از این میزان نزدیک به 70 واحد نانوایی در کشیک 24 ساعته پخت نان زائران و ایستگاه های صلواتی قرار دارند.
وی یادآور شد: با توجه به اینکه حجم اصلی بازگشت زائران از کشور عراق به طرف پایانه مرزی مهران از امروز آغاز می شود، به همه واحدهای نانوایی استان ابلاغ شده که در صورت لزوم ساعات پخت خود را افزایش دهند.
سلیمان پور اضافه کرد: تا دیروز روزانه 30هزار قرص نان در بین ایستگاه های صلواتی و زائران به صورت رایگان توزیع می شد، اما از دیروز با توجه به تعداد زیاد زائرانی که از مهران وارد کشور می شوند، تعداد قرص نان به 50 هزار نان در روز افزایش یافته و در صورت نیاز به پخت این مقدار نان افزوده می شود.
وی یادآورشد: نانوایی های کشیک 24 ساعته در همه ورودی و خروجی های استان همچون شباب، سرابله، دهلران، ایوان و ملکشاهی که محل تردد زائران است، در طول شبانه روز مدام در حال پخت و توزیع نان رایگان به زائران و ایستگاه های صلواتی هستند.
وی ادامه داد: برای ایستگاه های دایر شده در دو خروجی اصلی ایلام واقع در میادین ارغوان و قرآن نیز 2 واحد نانوایی به صورت 24 ساعته در طول شبانه روز یک هزار قرص نان با کیفیت پخت کرده و رایگان در اختیار این ایستگاه ها قرار می دهند.
مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ایلام گفت: در شهر مهران نیز تمام نانوایی های این شهر در طول شبانه روز در حال پخت نان تازه و رایگان برای زائران و ایستگاه های صلواتی هستند و قبل از حضور زائران انبارهای این شهرستان به میزان کافی از آرد باکیفیت ذخیره شده و در صورت کمبود آرد در این شهرستان، مرکز استان توان تامین آرد مورد نیاز آنها را دارا می باشد که البته تا کنون نیازبه آرد مازاد درخواست نشده است.
تعداد 20 واحد نانوایی در ایلام، 22 شهرمهران و پایانه مرزی، شباب و سرابله 12، دهلران پنج، ایوان پنج، صالح آباد و گلان از توابع مهران سه به صورت 24 ساعته در حال پخت نان گرم برای زائران و ایستگاه های صلواتی هستند.
به گزارش ایرنا، از زمان بازگشت زائران به کشور تاکنون بیش از 350هزار زائر عتبات عالیات از طریق مرز مهران به کشور باز گشته اند و روند بازگشت زائران از این مرز همچنان در حال افزایش است.
بیش از 85 هزار دستگاه خودروی شخصی در پارکینگ های شهر مهران پارک شده و چند هزار دستگاه خودروی حمل و نقل عمومی، مسافری، امدادی و انتظامی نیز برای خدمت رسانی به زائران در این شهر و پایانه مرزی مستقر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار