رئیس اداره بهزیستی قوچان از اختصاص یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای اشتغال معلولان طی پنج ماه گذشته در این شهرستان خبر داد که تاکنون نزدیک به یک میلیارد تومان آن جذب شده است.
کد خبر: ۱۳۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸ 01 December 2015
ناصر نیک‌افشار در دیدار تعدادی از معلولان موفق قوچان با فرماندار این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری اظهار کرد: بزرگداشت معلولان برای حمایت و آگاهی‌بخشی و ایجاد فرهنگ در جامعه برای فراگیر کردن دسترسی آسان به امکانات توسط این قشر از جامعه است.

وی با بیان اینکه تمرکز سازمان بهزیستی بر حوزه سلامت، کار و حمایت‌های اجتماعی بوده است، تصریح کرد: این شهرستان به دنبال افزایش سَمن‌ها و NGOها بوده و پیگیر مناسب‌سازی و آگاه‌سازی محیط برای این قشر جامعه است و با ایجاد کارگاه‌ها و رابطه با مراکزی همچون فنی و حرفه‌ای همکاری و تعامل مناسبی را به وجود آورده‌اند.

رئیس اداره بهزیستی قوچان با اشاره به اینکه در پنج ماه گذشته هزینه بیمه 37 نفر از معلولان پرداخت شده است، گفت: در این مدت بالغ بر یک میلیارد و 800 میلیون تومان برای حوزه اشتغال اختصاص پیدا کرده است که تاکنون نزدیک به یک میلیارد تومان جذب و 25 نفر معرفی شده‌اند.

وی بیان کرد: 627 نفر نیز در خانواده‌ها نگهداری می‌شوند که اعتباری بالغ بر 280 میلیون تومان به ‌آنها پرداخت شده و 27 نفر که دارای ضایعه نخاعی هستند نیز مورد حمایت کامل بهزیستی قوچان هستند.

نیک‌افشار با اشاره به اینکه به 2 هزار و 900 نفر کمک هزینه توانبخشی و به یک‌هزار و 300 نفر هزینه بیمه‌های درمانی پرداخت شده است، عنوان کرد: طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه معلولان در سطح روستاهای شهرستان انجام شد که یک‌هزار و 800 معلول شناسایی شدند و 150 روستا در این زمینه تحت پوشش قرار گرفتند.

وی در پایان یادآور شد: یک‌هزار و 300 نفر مورد آموزش قرار گرفته و 38 مورد از منازل معلولان این روستاها مناسب‌سازی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار