صدها نفر از عاشقان اهل بیت و زائران حرم ابا عبدالله الحسین (ع) از شهرهای مختلف کشور روز دوشنبه با پای پیاده وارد شهرستان مرزی دهلران شدند.
کد خبر: ۱۳۷۶۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴ 30 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، صدها نفر از عاشقان اهل بیت و زائران حرم ابا عبدالله الحسین (ع) از شهرهای مختلف کشور روز دوشنبه با پای پیاده وارد شهرستان مرزی دهلران شدند.
ایرنا گزارش داد: تعداد این افراد به حدی بود که ایستگاه های پذیرای از زائران در ورودی شهر دهلران به سختی قادر به ارائه خدمات به آنها بودند ضمن اینکه با ورود این افراد، شهر دهلران مملو از جمعیت عاشقی شد که برای زیارت عتبات عالیات به سمت مهران در حال حرکت هستند.
در میان این افراد چه بسیار مردان، زنان و افراد کهنسال و مادرانی که کودکان خردسالی به همراه دارند، هستند که آمده اند تا خود را به مرز مهران برسانند و از طریق این مرز به کشور عراق رفته و در آیین های اربعین حسینی در جوار مولا و سرورشان ابا عبداالله الحسین(ع) باشند.
این در حالیست که به گفته مسئولان پلیس راه، اتوبوس های حامل این زائران تنها تا ورودی شهر دهلران اجازه تردد دارند و بدلیل ازدحام جمعیت و حضور گسترده زائران در مرز مهران، امکان تردد خودروهای عمومی مسافربری به سمت مهران فراهم نیست.
اتوبوس های حامل زائران در ورودی شهر دهلران متوقف شده و چون اجازه تردد به سمت مهران ندارند بناچار مسافران خود را پیاده می کنند مردم مشتاق زیارت عتبات عالیات نیز برغم توصیه های مسئولان مبنی بر عدم مراجعه به مرز مهران، سعی دارند با پای پیاده و یا با خودروهای عبوری خود را به مهران برسانند.
بیش از 20 هزار نفر از زائر اربعین حسینی اینک در شهر دهلران حضور دارند و در ایستگاه های صلواتی از آنها با توزیع چای، آب و شربت پذیرایی می شود.
خیل عظیم زائران حسینی در شهر دهلران زمین گیر شده و منتظرند شاید اجازه تردد آنها با اتوبوس به شهر مهران داده شود.
البته اکثر این افراد فاقد مدارک قانونی برای سفر (گذرنامه و روادید) هستند و این عمده ترین مشکل آنها برای رسیدن به مرز و خروج از کشور است.
مرز مهران بدلیل استقبال گسترده و نزدیکی این مسیر به عتبات عالیات مملو از عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) است و ظرفیت پذیرایی، اسکان و تردد به سمت عراق در این مرز اشباع شده و مسئولان توصیه می کنند زائران از مرزهای استان خوزستان به عتبات عالیات مشرف شوند.
فرماندار دهلران می گوید: از روزهای ابتدایی تردد زائران از این شهرستان به سمت مهران تاکنون بیش از 60 هزار نفر در ایستگاه های صلواتی ورودی شهر پذیرایی شده اند.
امید علی سبزی با بیان اینکه بیش از دو هزار نفر نیز برای استراحت در این شهرستان اسکان داده شدند، گفت: در ایستگاه سلامت نیز تاکنون به بیش از 2 هزار نفر در زمینه دارو، درمان، مامایی و تزریقات خدمات ارائه شده است.
وی با اشاره به اینکه سیل جمعیت با خودرو و پای پیاده برای حضور در اربعین و عبور از این شهرستان به سمت مهران همچنان ادامه دارد، افزود: عبور از مرز مهران بدون روادید امکان پذیر نیست و کسانی که مدرک قانونی ندارند نمی توانند از مرز عبور کنند.
سبزی با بیان اینکه در مسیر برگشت قطعا شاهد حضور گسترده تر زائران در این شهرستان خواهیم بود، یادآور شد: با توجه به پیش بینی های هواشناسی و احتمال بارندگی ظرف 2 روز آینده تمهیدات لازم برای اسکان اضطراری زائران در دستور کار قرار گرفته است.
رئیس جمعیت هلال احمر دهلران نیز از فعالیت سه پایگاه جاده ای در مسیرهای بیشه دراز، کاور و دشت عباس خبر داد.
فریدون ملک میرزایی افزود: این پایگاه ها بصورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به زائران در جاده های ارتباطی این شهرستان هستند.
وی اظهار کرد: در 10 روز اخیر 2 مورد تصادف جاده ای منجر به زخمی شدن 12 نفر و کشته شدن سه نفر در جاده های این شهرستان رخ داده است./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
لر ایلام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
خواهشا مرز دهلران ما رو هم راه اندازی کنید تا مردم اینهمه توی مرز مهران اذیت نشن
شهرستان دهلران ما امکانات بیشتری نسبت به مهران داره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار