کد خبر: ۱۳۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴ 30 November 2015

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: رسانه‌ها فرهنگ وقف را بیش از پیش بین مردم نهادینه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان البرز، حجت‌الاسلام محمد صالحی اظهار داشت: وقف یک فرهنگ است که به واسطه تریبون رسانه، اهمیت آن متناسب با نیاز روز انعکاس خواهد یافت.

وی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها فرهنگ وقف را در بین مردم نهادینه کنند افزود: این اداره‌کل در نظر دارد، همایش وقف و رسانه را همزمان با فرارسیدن هفته وقف، با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت وقف و اجرای فرهنگ وقف برگزار کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اظهار داشت: همچنین با در نظر گرفتن زحمات و تلاش‌های اصحاب رسانه استان البرز به منظور انعکاس اخبار حوزه وقف با رصد این اخبار از برترین‌ها تجلیل به عمل می‌آید.

صالحی تأکید کرد: اصحاب رسانه و قلم که طی سال جاری، فرهنگ وقف و اهمیت بسترسازی فرهنگ وقف را در رسانه خود منعکس کرده‌اند با ارجاع نسخه‌ای به روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان البرز فرصت تجلیل از عملکرد رسانه را فراهم سازند.

وی در ادامه به دیگر برنامه‌های هفته وقف در استان البرز اشاره کرد و توسعه فرهنگ وقف را ضروری دانست و افزود: باید در زمینه توسعه فرهنگ وقف تلاش کرد و بستری فراهم شود تا مردم بتوانند در امور خیریه مشارکت جمعی داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز اظهار داشت: برای احیای فرهنگ وقف ضرورت دارد تا مردم به صورت گسترده به این امر توجه کنند به طوری که می‌توان با کمترین سرمایه واقف شد.

وی خاطرنشان کرد: در سطح کلان و استان این آمادگی و همت وجود دارد که وقف‌های جمعی در راستای ترویج فرهنگ وقف و ماندگاری آن انجام دهیم.

صالحی گفت: برای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف به همکاری گسترده رسانه‌های جمعی نیاز است و این عمل صالح و فرهنگ اسلامی باید بیشتر به مردم شناسانده شود و این امر مگر با همکاری رسانه‌های جمعی به‌ویژه در استان البرز محقق نمی‌شود.

این مسئول در پایان به برنامه‌های تدارک دیده شده در این ایام اشاره کرد و اظهار داشت: تکریم خانواده شهدا و غبارروبی مزار شهدا، برگزاری همایش وقف و رسانه، تجلیل از واقفین، دیدار با مسئولان استان و امام جمعه کرج از برنامه‌های این هفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار