معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان قزوین:
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان قزوین گفت: مبارزه با بی سوادی امری ملی است و نیاز به عزم جهادی دارد و همه دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه مشارکت و همکاری داشته باشند.
کد خبر: ۱۳۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱ 30 November 2015
به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، مرتضی سمیعی پیش از ظهر امروز (9 آذر) در جلسه هم اندیشی برنامه های حوزه سواد آموزی که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: سال گذشته در بحث سواد آموزی اولیای بی سواد، بانک اطلاعاتی تشکیل شد و در اختیار مدیران مدارس و مناطق قرار گرفت بنابراین شناسایی اولیه صورت گرفته و باید تلاش و همت جدی برای استفاده از این بانک اطلاعاتی صورت گیرد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ریشه کنی بی سوادی در استان افزود: اقدامات خوبی در خصوص انسداد مبادی بی سوادی و شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل به همت مسئولان مرتبط انجام شده است ولی لازمه دستیابی به موفقیت، کنترل ورودی بی سوادی است چرا که با عدم توجه و دقت لازم ممکن است با افراد بی سواد در جامعه مواجه شویم.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: مبارزه با بی سوادی امری ملی است و نیاز به عزم جهادی دارد و همه دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه مشارکت و همکاری داشته باشند.
در ادامه معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: متناسب با شعار مدیر کل آموزش و پرورش استان در آغاز سال تحصیلی فعالیت هایی نیز در راستای سوادآموزی انجام شده و برنامه ریزی های یک ساله، چهارساله و ده ساله برای تحقق اهداف پیش بینی شده است.
صدیقه مهدوی در ادامه افزود: شعار دوم مدیر کل آموزش و پرورش مشارکت است چرا که فعالیت های سوادآموزی بیشتر بر پایه نهادهای مردمی است و اثر گذاری آن بر دوش همه آحاد مردم است در این راستا جلسات متعددی برای ثبات و شتاب در جذب سواد آموزی صورت گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: برنامه های فرهنگی و هنری همچون تولید فیلم کوتاه، تهیه پوستر، نقاشی و کاریکاتور انجام شده که با جمع بندی آثار رسیده در اوایل دی ماه، همزمان باهفته سوادآموزی از این افراد تقدیر می شود.
وی تصریح کرد: برای اجرای سیاست های سازمان در مناطق، هر 45 روز جلساتی با روسای مناطق و معاونان آموزشی برگزار شد هم چنین طی سفرهای استانی با مشاهده مشکلات از نزدیک و بررسی موانع موجود تلاش هایی در راستای رفع مشکلات و تحقق اهداف انجام شد.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: یکی دیگر از شعارهای سال تحصیلی تحول مدیریت بود که جلسات زیادی صورت گرفت تا با فراهم شدن بستری مناسب، محیطی با چالش ها و مشکلات مشاوره ای کمتر در مدارس داشته باشیم و از آسیب های اجتماعی در رابطه با جامعه دانش آموزی جلوگیری شود بنابراین طرح ها در جلسات بیان و پیشنهادت شنیده شد تا در حد امکان اجرایی شوند.
وی در پایان گفت: برای ایجاد نشاط کافی در مدارس در صورتی که 70 درصد اولیای بی سواد زیرپوشش آموزشی مدارس قرار گیرند خدمات تشویقی ویژه ای به آن مدارس داده می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار