به گزارش خبرگزاری شبستان از قزوین، مرتضی سمیعی پیش از ظهر امروز (9 آذر) در جلسه هم اندیشی برنامه های حوزه سواد آموزی که با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد، بیان کرد: سال گذشته در بحث سواد آموزی اولیای بی سواد، بانک اطلاعاتی تشکیل شد و در اختیار مدیران مدارس و مناطق قرار گرفت بنابراین شناسایی اولیه صورت گرفته و باید تلاش و همت جدی برای استفاده از این بانک اطلاعاتی صورت گیرد.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ریشه کنی بی سوادی در استان افزود: اقدامات خوبی در خصوص انسداد مبادی بی سوادی و شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل به همت مسئولان مرتبط انجام شده است ولی لازمه دستیابی به موفقیت، کنترل ورودی بی سوادی است چرا که با عدم توجه و دقت لازم ممکن است با افراد بی سواد در جامعه مواجه شویم.
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: مبارزه با بی سوادی امری ملی است و نیاز به عزم جهادی دارد و همه دستگاههای اجرایی باید در این زمینه مشارکت و همکاری داشته باشند.
در ادامه معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: متناسب با شعار مدیر کل آموزش و پرورش استان در آغاز سال تحصیلی فعالیت هایی نیز در راستای سوادآموزی انجام شده و برنامه ریزی های یک ساله، چهارساله و ده ساله برای تحقق اهداف پیش بینی شده است.
صدیقه مهدوی در ادامه افزود: شعار دوم مدیر کل آموزش و پرورش مشارکت است چرا که فعالیت های سوادآموزی بیشتر بر پایه نهادهای مردمی است و اثر گذاری آن بر دوش همه آحاد مردم است در این راستا جلسات متعددی برای ثبات و شتاب در جذب سواد آموزی صورت گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: برنامه های فرهنگی و هنری همچون تولید فیلم کوتاه، تهیه پوستر، نقاشی و کاریکاتور انجام شده که با جمع بندی آثار رسیده در اوایل دی ماه، همزمان باهفته سوادآموزی از این افراد تقدیر می شود.
وی تصریح کرد: برای اجرای سیاست های سازمان در مناطق، هر 45 روز جلساتی با روسای مناطق و معاونان آموزشی برگزار شد هم چنین طی سفرهای استانی با مشاهده مشکلات از نزدیک و بررسی موانع موجود تلاش هایی در راستای رفع مشکلات و تحقق اهداف انجام شد.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: یکی دیگر از شعارهای سال تحصیلی تحول مدیریت بود که جلسات زیادی صورت گرفت تا با فراهم شدن بستری مناسب، محیطی با چالش ها و مشکلات مشاوره ای کمتر در مدارس داشته باشیم و از آسیب های اجتماعی در رابطه با جامعه دانش آموزی جلوگیری شود بنابراین طرح ها در جلسات بیان و پیشنهادت شنیده شد تا در حد امکان اجرایی شوند.
وی در پایان گفت: برای ایجاد نشاط کافی در مدارس در صورتی که 70 درصد اولیای بی سواد زیرپوشش آموزشی مدارس قرار گیرند خدمات تشویقی ویژه ای به آن مدارس داده می شود.