عمران علی‌محمدی؛
مسئولان به‌جای اینکه مسیر زوار اربعین حسینی را تغییر دهند زیرساخت‌های استان ایلام را توسعه دهند.
کد خبر: ۱۳۷۳۴۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳ 30 November 2015

به گزارش تابناک ایلام، نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان به‌جای اینکه مسیر زوار اربعین حسینی را تغییر دهند زیرساخت‌های استان ایلام را توسعه دهند. 

«عمران علی‌محمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: چرا عده‌ای‌ای از مسئولان می‌خواهند با تغییر مسیر زوار به مرزهای دیگر، مسیر تردد زوار عتبات عالیات را 500 کیلومتر دورتر کنند، مهران نزدیک‌ترین و امن‌ترین گذرگاه اصلی به عتبات عالیات است.

وی بابیان اینکه مسئولان به‌جای اینکه مسیر زوار اربعین حسینی را تغییر دهند زیرساخت‌های استان ایلام را توسعه دهند، افزود: مسئولان کشور به‌جای اینکه مسیر زوار را تغییر دهند زیرساخت‌های استان ایلام درزمینهٔ حمل‌ونقل و مرز مهران را توسعه دهند.

علی‌محمدی با اشاره به اینکه مرز مهران برای زوار اکثر استان‌های کشور که می‌خواهند در اربعین حسینی شرکت نمایند نزدیک‌ترین مسیر است، تصریح کرد: ممکن است در این‌جور برنامه‌ها مشکلاتی هم وجود داشته باشد ولی انصافاً مردم استان ایلام به‌ویژه مردم مهران در استقبال از زوار اربعین حسینی سنگ تمام گذاشته‌ و آماده پذیرایی از زوار اربعین حسینی هستند ولی نمی‌دانم چرا عده‌ای دائم در مصاحبه‌های خود بر تغییر مسیر زوار تأکید می‌کنند.

وی ضمن تشکر از مردم و مسئولان استان در استقبال و ساماندهی زوار اربعین حسینی، گفت: ایلام و مهران در سال گذشته باوجود زیرساخت‌های ضعیف پذیرای 2 هزار زوار اربعین حسینی بود و قطعاً امسال پذیرای بیش از این نیز است. 

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امکانات امسال نسبت به پارسال در مرز مهران دو برابر شده است اگرچه تلاش بر این است که این امکانات افزایش یابد و سازمان حج و زیارت و وزارتخانه‌های ذی‌ربط هم باید تمام تلاش خود را در این زمینه انجام دهند.

علی‌محمدی گفت: مسئولان استان و مردم همه بسیج شده‌اند تا کنگره عظیم اربعین حسینی به نحو مطلوب در مسیر ایلام برگزار شود و به فضل الهی مردم استان ایلام از این آزمون بزرگ الهی سربلند خواهند شد.

نماینده مردم استان از وزارت امور خارجه و سازمان حج و زیارت خواست تا با پیگیری لازم مشکلات زوار در آن‌سوی مرز و گیت‌های ورودی کشور عراق را پیگیری کنند./پ

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۱
علت تغییرمسیر محرومیت استان رو گوشزد میکنه که یک مسول دلسوز نداشت بعد سی واندی سال اعتبار یک راه به عرض حتی بیست متری رو بتونه بگیره فقط درپی منافع خود بودن وایلام هنوز مثل اواخرجنگ است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار