برای توسعه صنعتی، با تمام توان از سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی حمایت خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۳۷۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸ 30 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام از مشوق های جدید سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان خبر داد و گفت: برای توسعه صنعتی، با تمام توان از سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی حمایت خواهیم کرد.
مرتضی دارایی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با تکیه بر استراتژی های شرکت و تاکید بر اینکه باید به جای تمرکز بر نداشته ها، بر داشته هایمان تاکید کنیم نوید آغاز نهضت سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان مطرح است.
وی افزود: آمارها بیانگر نوپا بودن صنعت استان و توجه جدی به مقوله سرمایه گذاری و توسعه صنعتی است تا بتوان برای معضل بیکاری جوانان ایلامی چاره اندیشی کرد.
دارایی ادامه داد: طی دو سال گذشته نشانه های امید برای رونق هرچه بیشتر سرمایه گذاری در استان با پیگیری های مستمر برای حضور سرمایه گذاران در ایلام دیده می شود که امیدواریم تداوم این رویکرد منجر به اجرایی شدن طرح های صنعتی و تولیدی جدید شود.
وی یادآور شد: تفاوت استان ایلام با دیگر استان های کشور داشتن ذخائر متعدد نفت و گاز و کوتاه ترین فاصله با کشور عراق است که همین امر زمینه را برای سرمایه گذاری آسان فراهم کرده است.
وی تاکید کرد: مطالعات اقتصادی نشان می دهد بزرگترین چالش واحدهای صنعتی بویژه صنایع کوچک و متوسط در سطح دنیا تامین منابع مالی است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام اضافه کرد: نتایج بررسی ها و مطالعات صورت گرفته در کشور بیانگر این موضوع است که اکنون 68 درصد مشکل صنایع موجود بویژه صنایع کوچک کمبود نقدینگی و مشکلات مالی است.
دارایی گفت: اکنون اهتمام رهبر معظم انقلاب، دولت تدبیر و امید، مجلس شورای اسلامی و همه مسئولان نظام رفع مشکل و موانع تولید رقابت پذیر و اصلاح نظام مالی کشور قرار گرفته که ابلاغ قانون رفع موانع تولید از جمله این اقدامات است.
وی افزود: طبق دستورالعمل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تخفیف واگذاری زمین در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته 50 درصد مبلغ کل خرید زمین است که با دستور ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت 10 در صد دیگر هم اضافه می شود.
دارایی پرداخت اقساطی 85 درصدی مبلغ محاسبه شده خرید زمین، تنفس یک ساله، تامین زیرساخت ها، معافیت های مالیاتی و پرداخت تسهیلات بلند مدت و قوانین جدید کسب و کار را از مشوق های سرمایه گذاری در شهرک ها و نواحی صنعتی استان اعلام کرد.
14 شهرک صنعتی در استان ایلام وجود دارد./پ
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار