گزارش تابناک ایلام
تجربه خروج از مرز بین المللی مهران دراربعین سال گذشته ،این تصور را دراغلب زائرین اربعین به وجود آورده است که همانند اربعین سال گذشته می توانند با تجمع درمقابل گیتهای خروجی درنهایت بدون دریافت ویزا از مرز خارج شوند.
کد خبر: ۱۳۶۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۰ 28 November 2015
اربعین سال گذشته بود که انبوهی از زائرین اربعین حسینی برای عزیمت به کربلای معلی وارد مرز بین المللی مهران شدند وعمده آنان بدون دریافت ویزا وحتی به همراه داشتن پاسپورت وتنها با ارائه کارت ملی توانستند از مرز مهران خارج شوند این درحالی بود که مامورین کنترل مرزی کشورعراق هیچگونه سختگیری دراین زمینه اعمال نکردند.

به گزارش تابناک ایلام،تجربه خروج از مرز بین المللی مهران دراربعین سال گذشته ،این تصور را دراغلب زائرین اربعین به وجود آورده است که امسال هم بتوانند همانند سال گذشته با تجمع درمقابل گیتهای خروجی ،مسئولان را درمقابل عمل انجام شده قرار دهند ودرنهایت بتوانند بدون دریافت ویزا  از مرز خارج شوند.


عصر امروز تجمع جمعیت انبوهی از زائرین اربعین حسینی در مقابل گیتهای خروجی مرز بین المللی مهران برای لحظاتی باعث ایجاد اخلال درروند خروج از کشور گردید.

درمیان جمعیت حاضر درپشت گیتهای خروجی که عمده آنها را هموطنان ایرانی تشکیل می داد  اتباع دیگر کشورهایی نظیر افغانستان وپاکستان نیز حضور داشتند که بدلیل عرم دریافت ویزا از خارج شدن آنها ممانعت به عمل آورده شد.
"علیرضا" تبعه کشور افغانستان به اتفاق اعضای خانواده اش درمیان افراد حاضر درپشت گیتهای خروج به خبرنگارما گفت:اربعن سال گذشته تنها با ارائه شناسنامه وکارت شناسایی توانستیم از مرز مهران خارج شویم انشااله که امسال نیز شاهد تکرار این موضوع بایم وبتوانیم درمراسم اربعین حسینی شرکت نماییم.

"امیرحسین" زائر ایرانی از تهران به مرز مهران عزیمت کرده ومی گوید: تعدادی از دوستانمان دوشب گذشته توانسته اند بدون ویزا از مرز خارج شوند ،برهمین اساس خودم را به مهران رسانیده ام که بتوانم بدون ویزااز مرز خارج شوم.
یکی از پرسنل یگان ویژه دراین خصوص به خبرنگار ما گفت: عمده این جمعیت که درپشت گیتهای خروجی قرار دارند فاقد ویزا وگذرنامه هستند وچون طبق قانون خروج آنهابدون ویزا امکانپذیر نیست نیروی انتظامی از خروج انها ممانعت به عمل خواهد آورد
این مامور انتظامی افزود: حضور آنها نتیجه بخش نخواهد بود واین جمعیت چاره ای جز بازگشت به شهرهای مبداشان نخواهند داشت.
برای تهیه گزارش توانستیم با هماهنگی نیروی انتظامی به محل کنترل مدارک وگیتهای کشور عراق عزیمت کنیم ،کنترل در گیتهای عراقی به سختی صورت می گیرد وماموران مراقبت مرزی عراق از خروج زائرین بدون ویزا ممانعت به عمل می آورند
با ااین حال افرادی وجود دارند که با استفاده از شلوغی گیتها میتوانند از پایانه مرزی مهران نیز خارج شوندچون درمحل کنترل مدارک یک افسر عراق را مشاهده کردیم که تعداد 7نفراز زائرین ایرانی را نگه داشته بود ،وقتی که پیگیر ماجرا شدیم مشخص بود این افراد بدون ویزا از گیتهای ایران خارج شوند.
افسر عراقی با تکلم دست وپا شکسته فارسی این مطلب را رساند که این افراد بدون ویزا وارد عراق شده اند وورود بدون ویزا هم ممنوع است وباید اینها را به پلیس ایران تحویل نماییم.



موضوع ازدحام جمعیت واصرار آنها بر خروج را از فرمانده انتظامی استان ایلام  که درمهران حضور داشت جویا شدیم،سردار حسین دولتی درگفتگو با خبرنگارتابناک ایلام اظهار داشت:  علیرغم اینکه از طریق رسانه ای مختلف هشدار های لازم برای دریافت ویزا داده شده است اما متاسفانه افرادی زیادی به این هشدارها توجه نکرده اند.

فرمانده انتظامی ایلام گفت: خیلی اززائرین باتصور اینکه می توانند درمهران ویزا تهیه کنند ویا همانند سال گذشته بدون ویزا از مرز خارج شوند خود را به مرز مهران رسانیده اند.

سرداردولتی افزود: تعدادی از افراد توانسته اند دریکی دو روز گذشته با استفاده از شلوغی به وجود آمده ازمرز خارج شوند اما باتوجه تشدید روند کنترلها توسط طرف عراقی از خروج آنها جلوگیری به عمل آمده است.
دولتی خاطر نشان کرد: ما مجری قانون هستیم وطبق قانون خروج بدون ارائه مدارک از مرز ممنوع است بنابراین به  زائرین عزیزی که ویزا تهیه نکرده ایم توصیه می کنیم از تجمع در مقابل گیتها خودداری کنند ومنتظر لغو ویزا نمانند



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار