جانشین ستاد اربعین استان ایلام درگفتگو با تابناک ایلام:
جانشین ستاد اربعین استان ایلام گفت: داشتن ویزا وگذرامه معتبر برای خروج از مرز مهران الزامی است،زائرین بدون ویزا به مرز مهران مراجعه نکنند
کد خبر: ۱۳۵۹۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷ 27 November 2015
جانشین ستاد اربعین استان ایلام گفت: داشتن ویزا وگذرامه معتبر برای خروج از مرز مهران الزامی است،زائرین بدون  ویزا به مرز مهران مراجعه نکنند

حسین کلانتری در گفتگو با خبرنگار تابناک ایلام همراه داشتن ویزا وگذرنامه برای خروج از مرز مهران الزامی را دانست واظهارداشت:داشتن ویزای وگذرنامه معتبر یکی از مدارک اصلی والزامی است که زائرین برای خروج از مرز بین المللی مهران باید با خود به همراه داشته باشند.

کلانتری باتوجه به دستگیری تعدادی از زائرین توسط مرزبانی عراق خاطر نشان کرد: تعدادی از زائرین اربعین حسینی بدون نادیده گرفتن هشدارهای مسئولین ،با استفاده از شلوغی گیتهای خروجی توانسته بودند از مرز مهران خارج شوند اما ساعاتی بعد توسط مرزبانی عراق دستگیر وتحویل مرزبانی کشورمان درمرز مهران شدند.

وی افزود: همانطور که قبلا بارها اعلام کرده ایم خروج بدون ویزا از مرز ،تبعات سنگینی را به دنبال خواهد داشت وطبق قانون کشور عراق ورود بدون ویزا اتباع غیر عراقی به کشور عراق 6ماه حبس را بدنبال خواهد داشت.

معاون سیاسی  امنیتی استاندارایلام شایعه منتشر شده در خصوص برداشته شدن  شرط ویزا برای خروج از مرز بین المللی مهران را تکذیبب کرد وگفت: شرط داشتن ویزا وگذرنامه برای خروج از مرز مهران از قوانین مهم هردو کشور ایران وعراق است واز زائرین عزیز می خواهیم به قانون احترام بگذارند.

کلانتری تاکید کرد: انتظار می رود زائران این حرمت باشکوه معنوی را حفظ کنند و اجازه ندهند افرادی از روی نا آگاهی به این آیین با عظمت با رفتار نامناسب و خروج غیرقانونی خدشه وارد کنند.

این مدیر استانی با بیان اینکه حذف روادید سفر و گذرنامه تحت هیچ شرایطی برای سفر به عتبات عالیات مطرح نیست، از زائران خواست به شایعه ها توجه نکنند و حتما با همراه داشتن مدارک قانونی به مرز مهران بیایند.
براساس آمار اعلام شده ازسوی مسئولان ستاد اربعین استان ایلام، از 10 روز پیش تاکنون 450 هزار زائر برای شرکت در آیین اربعین حسینی از طریق مرز بین المللی مهران وارد کشور عراق شده اند.
پایانه مرزی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام این روزها کانون اصلی تردد زائران شرکت کننده در آیین اربعین حسینی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار