شهرداری منطقه 11 از افتتاح 63 پروژه عمرانی، فرهنگی، خدماتی و ترافیکی در منطقه 11 خبرداد.
کد خبر: ۱۳۴۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴ 25 November 2015
نصرالله آبادیان در این رابطه اظهار داشت: مناطق مرکزی شهر تهران دارای حساسیت قابل توجهی هستند و به  دلیل وجود جمعیت شناور زیاد در این منطقه ایجاب می کند که ما  زیر ساخت هایی را برای این منطقه فراهم کنیم.

وی با اشاره به پروژه های  شاخص این منطقه که روز شنبه با حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران افتتاح می شود، گفت: فروشگاه شهروند یکی از پروژه هایی است که در نزدیکی میدان راه آهن با رویکرد کم کردن فاصله جنوب وشمال افتتاح خواهد شد. به گفته آبادیان همچنین در راستایی تحقق رویکرد اجتماعی سرای محله های نیز مختلفی افتتاح خواهد شد.

شهردار منطقه 11 افتتاح ایستگاه آتش نشانی در این منطقه با هدف ایمنی بخشی بیشتر را یکی دیگر از پروژه های مهم دانست که با حضور شهردار تهران افتتاح می شود.

آبادیان با اشاره به این که خط 3 مترو تهران از میدان راه آهن تا تقاطع ولیعصر در محدوده منطقه 11 قرار دارد، گفت: اقدامات مربوط به بازسازی میدان های راه آهن و منیزیه توسط منطقه 11 انجام خواهد شد.

شهردار منطقه 11 یکی از پروژهای اصلی دیگر را ایجاد یک مجموعه ورزشی دانست و گفت: این مجموعه ورزشی منحصر به فرد رسالت ارتقا ورزش کشتی را خواهد داشت. به گفته آبادیان این پروژه نزدیک به 7 هزار متر زیر بنا دارد و با تجربه این که  میدان راه آهن خواستگاه کشتی بوده است استقبال خوبی از این پروژه شده است.

وی همچنین پروژه جمع آوری آب های سطحی در منطقه را نیز دارای اهمیت دانست و گفت: طی سال های اخیر اقدامات مستمری در این رابطه انجام گرفته است.

ابادیان با بیان اینکه 70 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه ها تخصیص یافته است ابراز امیدواری کرد که انجام این اقدامات نقش مثبتی در راستایی کیفیت زندگی شهروندان داشته باشد .

شهردار منطقه 11 در رابطه با بازسازی میدان راه آهن و منیریه گفت: مطالعات  مربوط به این موضوع توسط سازمان زیبا سازی انجام شده است واجرای آن نیز برعهده همین سازمان است وبخشی از آن را منطقه 11 انجام می دهد.

به گفته آبادیان الگوی ساخت میدان راه آهن همان الگو سابق است گفت: میدان راه آهن فاز 2 نیز دارد که تا پایان سال 94 آغاز به کار می کند و امیدواریم که این پروژه بیشتر از 4 ماه زمان نبرد.

شهردار منطقه 11 در ارتباط با بحث پیاده راه اظهار داشت: طبق برنامه 5 ساله دوم شهرداری اجرای پیاده راه ما بین تالار وحدت و تئاتر شهر به نام پیاده راه «شهریار» داریم که فاز 2 آن توسط مطالعات شهر تهران انجام شده است و در صورت نهایی شدن بیش از 4 ماه زمان نخواهد برد. با این حال هنوز ابلاغی برای اجرا صورت نگرقته است.

ابادیان در خصوص مترو نیز گفت: منطقه 11 در حوزه زیر ساختی از مناطق پیشرو بوده است و در حال حاضر خطوط 4 و2 و7 و3 در این منطقه قرار دارند که براساس برنامه ریزی های صورت گرفته که خط 7 در نیمه اول سال 95 راه اندازی می شود.

وی درباره موضوع  درختان خیابان ولیعصر گفت: خیابان ولیعصر از چندین منطقه عبور می کند که منطقه 11 جنوبی ترین آن است. با این حال سازمان پارک ها و فضای سبز متولی این خیابان است  و مناطق هم بر اساس بخش نامه های این سازمان اقداماتی را انجام می دهند.

وی افزود: در راستای پیرایش خیابان ولیعصر، اقدامات ویژه ای مانند حذف زواید فیزیکی صورت گرفته است و تلاش شهرداری منطقه این است که همانند خیابان انقلاب، گذرگاه های دیگری را ساماندهی کند.

شهردار منطقه 11 در رابطه با بافت تاریخی و گردشگری این منطقه بیان کرد: توسعه حمل ونقل عمومی در هسته مرکزی شهر بسیار خوب انجام شده است، به گونه ای که تا سال 95 تمام قسمت های مترو مربوط به منطقه 11 به اتمام خواهد رسید.

 وی با بیان این که منطقه 11 بهشت حمل ونقل عمومی تهران است، گفت: اقدامات انجام گرفته در این منطقه این پیام را دارد که ما می خواهیم از ظرفیت های موجود  استفاده کنیم تا شهروندان با کمترین جابجایی از آن ها استفاده کند.

آبادیان درباره بحث نگهداری از فضا های تاریخی افزود: 4 کیلومتر از حصار ناصری در منطقه 11 قرار گرفته است و تعامل خوبی بین منطقه و سازمان میراث فرهنگی وجود داشته است.

به گفته وی بر اساس طرح جامع شهرداری تهران، تکالیف مشترکی وجود دارد که بر اساس آن بتوانیم نسبت به حفظ و حراست از مکان های تاریخی اقدام کنیم.

وی تاکید کرد که باید به سمتی برویم که از ظرفیت های تاریخی به عنوان ظرفیت های اقتصادی استفاده کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار