امام جمعه گلپایگان:
تابناک: امام جمعه گلپایگان گفت: دستگاه‌های اجرایی باید زمینه اشتغال جانبازان را فراهم کنند.
کد خبر: ۱۳۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹ 13 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، حجت‌الا‌سلام محمدرضا اسماعیلی ظهر امروز در نماز سیاسی ـ عبادی جمعه در مصلای شهر گلپایگان اظهار کرد: نهاد مقدس بنیاد شهید به فرمان امام (ره) و با هدف خدمت‌رسانی به ایثارگران و خانواده‌های شهدا تأسیس شد.

وی با بیان اینکه نهاد بنیاد شهید و ایثارگران خدمات ارزشمندی در جهت نهادینه‌کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه انجام داده است، تصریح کرد: خدماتی که دولت نسبت به خانواده شهدا و ایثارگران انجام می‌دهد در قبال فداکاری ایثارگران و جان‌فشانی شهدا بسیار ناچیز است.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به اینکه خانواده شهدا چشم و چراغ ملت هستند، تاکید کرد: باید همه نسبت به والدین و فرزندان شهدا و خانواده‌های ایثارگران کمال احترام را داشته باشیم.

وی از جانبازان به عنوان شهدای زنده دوران دفاع مقدس یاد کرد و افزود: در شهرستان گلپایگان هنوز جانبازانی هستند که هیچ شغلی ندارند و باید دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌ها اشتغال این افراد را در اولویت قرار دهند.

اسماعیلی ادامه داد: برگزاری کنگره شهدا و نصب تمثال‌های مبارک شهدا در ورودی شهر گلپایگان و نصب پلاک یادمان بر سر درب منازل شهدا در فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان بسیار تاثیر دارد.

امام جمعه گلپایگان به روز شهر پاک پرداخت و بیان کرد: فرهنگ نظافت و پاکیزگی باید از دوران کودکی و در خانواده‌ها آموزش داده شود.

وی با بیان اینکه همانگونه که در روزهای پایانی سال به نظافت خانه خود اهمیت می‌دهیم باید به نظافت و پاکیزگی محیط اطراف خود هم توجه کنیم، خاطرنشان کرد: در قرآن کریم بسیار به نظافت تاکید شده تا جایی که نظافت را نشانه ایمان می‌دانند بنابراین باید همه با هم در نظافت شهر و محیط پیرامون خود نیز همت مظاعفی داشته باشیم.

اسماعیلی اظهار کرد: در سال‌های گذشته چهارشنبه‌سوری به این‌گونه که امروزه رایج شده در فرهنگ و سنت ایرانی نبود اما متاسفانه در چند سال اخیر جوانان با ترقه‌بازی و آتش‌بازی‌های خطرناک صدمات جبران‌ناپذیزی به خود و اطرافیان خود وارد می‌کنند.خانواده‌ها در این روزهای پایانی بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.

امام جمعه گلپایگان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به روز 29 اسفند و ملی‌شدن صنعت نفت پرداخت و افزود: حرکت ارزشمندی در آن سال‌ها انجام شد و در مورد انرژی هسته‌ای هم همین اتفاق خواهد افتاد.

وی اضافه کرد: داعش دست پرورده رژیم صهیونیستی و آمریکاست و چندین بار تاکنون محموله‌های نظامی برای آنان فرستاده و لازم است امروز ملت‌ها بیدار شوند و آگاه باشند که کسی که خود را کدخدای دنیا قلمداد می‌کند چگونه مردم مستضعف عراق و سوریه را مورد هدف گلوله قرار داده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار