رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نکا بررعایت اخلاق خرفه ای توسط خبرنگاران تاکیدکرد و خواهان توسعه اخلاق حرفه ای شد.
کد خبر: ۱۳۴۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲ 23 November 2015
به گزازش تابناک مازندران، مهدی روحی، دوشنبه شب در نشستی با خبرنگاران افزود: با مسکلات عرصه خبر و خبر رسانی بیگانه نیستم و بیمه خبرنگاری و کارت خبرنگاری از جمله دغدغه های خبرنگاران کل کشور است که باید از مجرای قانونی پیگیری شود .
وی اظهار کرد: هر حرفه ای دارای اخلاق حرفه ای مناسب آن کار است که خبرنگاری نیز از این اصل مستثنی نیست و خبرنگاران باید با رعایت اصل بیطرفی انتقادسازنده داشته باشند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاداسلامی نکا ادامه داد: خبرنگاران باید تعهد در کار داشته و صداقت، امانتداری، دوری از حاشیه سازی، پیگیری دغدغه های مردم، انعکاس عملکرد مسئولان و ارائه اخبار صحیح از جمله وظایف خبرنگاران است که امیدواریم در سایه وحدت و همدلی در جامعه رعایت شود.
روحی افزود: این اداره نیز از برخی مشکلات همچون نور برای سالن امفی تئاتر، موتورخانه و...رنج می برد که در اعتبارات تملک دارایی مبلغی به این امر درنظر گرفته شد که با تخصیص این اعتبارات، براساس اولویت به رفع موانع اقدام می شود.
وی گفت: اداره ارشاد از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه حمایت می کند و درب این اداره به روی همه هنرمندان باز است و ازنظرات، دیدگاهها وانتقادات همه هنرمندان استقبال می کنیم.
در این جلسه خبرنگاران نیز به بیان مشکلات حوزه خبر پرداخته و نبود بیمه خبرنگاری، اطلاع رسانی نامناسب برخی ادارات در برنامه ها، سلیقه ای عمل کردن از دعوت خبرنگاران، حضور خبرنگاران در شورای فرهنگ عمومی، فعال شدن شورای روابط عمومی و... را از دغدغه های این قشر اعلام کردند.
شهرستان حدود 120 هزارنفری نکا در شرق مازندران واقع شده است که حدود15 خبرنگار فعال دارد.
ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار