مدیر گمرک استان همدان از راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی در همدان خبر داد و گفت: صادرات دو درصد و واردات 20 درصد از گمرک استان همدان افزایش یافت.
کد خبر: ۱۳۳۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴ 23 November 2015

مدیر گمرک استان همدان از راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی در همدان خبر داد و گفت: صادرات دو درصد و واردات 20 درصد از گمرک استان همدان افزایش یافت.

به گزارش تسنیم ، جمال خشوعی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان با بیان اینکه ترخیص کالا در گمرک همدان به دو روز کاهش یافته است، تصریح کرد: درآمد متفرقه گمرکی در همدان 188 درصد افزایش داشته ولی درآمدهای مصوب استان همدان با پنج درصد کاهش روبه‌روست که انتظار می‌رود در درآمدهای گمرک تجدیدنظر شود.

وی با تاکید بر اینکه گمرک همدان در راستای افزایش صادرات گام برمی‌دارد، گفت: با پیگیری و مذاکره به دنبال این بودیم تا تجار استان همدان را برای انجام صادرات از گمرک همدان ترغیب کنیم که تا بخش مطلوبی نیز موفق شدیم.

سرپرست شرکت آبفار همدان نیز در این جلسه از ابلاغ 40 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل 19 مجتمع‌های آبرسانی روستایی همدان خبر داد و گفت: سال گذشته هشت میلیارد و 500 میلیون تومان برای این طرح‌ها مصوب شده بود که در نهایت 6 میلیارد تومان از این میزان اعتبار تخصیص داده شد.

سید مصطفی هاشمی با بیان اینکه امسال برای تکمیل پروژه‌های مجتمع آبرسانی در همدان 40 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، افزود: در حال حاضر 19 مجتمع آبرسانی نیمه تمام در همدان وجود دارد که 25 درصد جمعیت روستایی را تحت پوشش قرار داده است.

وی با بیان اینکه این میزان اعتبار باید در مدت دوسال در استان همدان هزینه شود، تصریح کرد: 50 درصد این اعتبار امسال و مابقی سال آینده به همدان تخصیص می‌یابد که تاکنون از سهم سال 94، 10 میلیارد تومان تخصیص داده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش فاضلاب روستاها 800 میلیون تومان برای استان همدان مصوب شده است، عنوان کرد: هفت میلیارد و 500 میلیارد تومان نیز در سفر ریاست جمهوری برای فاضلاب روستاهای بالادست سد اکباتان مصوب شده که سه میلیارد تومان آن امسال تخصیص یافته و مابقی سال 95 تخصیص می‌یابد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان از واگذاری پروژه‌های آبفار به بخش خصوصی خبر داد و گفت: اجرای یک مجتمع آبرسانی به ارزش پنج میلیارد و 300 میلیون تومان به صورت BOT نهایی شده و فراخوان جذب سرمایه‌گذار منتشر شده است.

وی با اشاره به اینکه همچنین موافقت اولیه برای واگذاری یک مجتمع آبرسانی به ارزش 11 میلیارد و 500 میلیون تومان به بخش خصوصی نیز گرفته شده است، افزود: در بخش فاضلاب روستایی نیز واگذاری پروژه‌ای به مبلغ سه میلیارد و 700 میلیون تومان در دستور کار است که روش‌های مالی آن در حال بررسی است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار