کد خبر: ۱۳۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸ 18 November 2015

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز از اجرای طرحی خبر داد که بر اساس آن مراکز نیکوکاری در مساجد مستقر و برای رفع مشکلات نیازمندان به صورت بی‌واسطه اقدام می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، دیدار علی‌‌قنبر زمانی فرماندار فردیس با علی سالارکیا مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز بعد از ظهر امروز به میزبانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در این دیدار عالی‌ترین نماینده دولت در شهرستان فردیس طی سخنانی اظهار داشت: کمیته امداد نهالی مقدس و یادگاری ارزشمند از بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است که طی بیش از 3 دهه‌ اخیر تلاش بی‌وقفه‌ای برای خدمت‌رسانی به محرومان و نیازمندان انجام داده است.

زمانی با بیان اینکه محرومان و مستضعفان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند، گفت: همواره امام خمینی (ره) و پس از ایشان مقام عظمای ولایت بر تلاش بی‌وقفه مسئولان برای رفع مشکلات نیازمندان تاکید فرموده و همه مسئولان وظیفه دارند که در این جهت گام بردارند.

وی افزود: تلاش‌های کمیته امداد در این مسیر در حقیقت عمل به فرامین ولایت بوده و در دین مبین اسلام کمک به نیازمندان و محرومان عبادتی ارزشمند به شمار می‌آید.

فرماندار فردیس با تاکید بر اینکه تلاش‌های کمیته امداد در سراسر کشور به ویژه شهرستان فردیس قابل تقدیر و ارزشمند است، گفت: دولت طی 2 سال اخیر دغدغه‌ای جدی برای رفع مشکلات افراد کم‌درآمد و خانواده‌های محروم داشته و تمام توان خود را برای رفع این دغدغه‌ به کار گرفته است.

در ادامه جلسه فوق علی سالارکیا مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز نیز طی سخنانی اظهار داشت: وظیفه اصلی و ذاتی این نهاد، تحت پوشش قراردادن نیازمندان و رفع مشکلات مالی افراد کم‌درآمد است.

وی افزود: در این مسیر کمیته امداد برنامه‌های ویژه‌ای را اجرا کرده و با ساماندهی کمک‌های مردمی و افراد خیر و انسان‌دوست توانستیم گام‌های خوبی در جهت رفع مشکلات نیازمندان و خانواده‌های نیازمند برداریم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز بیان داشت: رفع مشکلات اقتصادی جامعه و ایجاد اشتغال برای جوانان و در نهایت دست‌یابی خانواده‌های کم‌درآمد به خودکفایی اقتصادی، بخش مهمی از مشکلات و ناهنجاری‌های جامعه را کاهش داده و همه دستگاه‌ها باید در این مسیر با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی اقدام کنند.

وی از فرمانداری فردیس و مدیریت ارشد این استان خواست تا همکاری و تعامل خود را با کمیته امداد برای رفع مشکلات نیازمندان این را افزایش دهد.

بر اساس این گزارش، علی سالارکیا مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز در حاشیه جلسه فوق در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در فردیس جزییات یکی از طرح‌های جدید کمیته امداد در البرز را تشریح کرد.

وی اظهار داشت: یکی از طرح‌های اولویت‌دار در استان البرز مربوط به طرح مسجد محوری است که بر اساس این طرح تلاش داریم تا کار را به دست خود مردم سپرده و آنها را بیش از گذشته در جهت انجام امور خیر و انسان‌دوستانه تشویق کنیم.

این مسئول افزود: در طرح فوق مراکز نیکوکاری در مساجد استان مستقر شده و بدون واسطه نیازمندان هر محله را شناسایی و با ساماندهی کمک‌های خیرین همان محله، برای رفع مشکلات این خانواده‌ها اقدام می‌کند.

سالارکیا با اشاره به اطمینان و اعتماد مردم مومن و ولایی ایران اسلامی به ویژه در استان البرز به فعالیت‌هایی که با محوریت مساجد انجام می‌َشود، گفت: در تمام امور اجتماعی و فرهنگی مساجد نقش اصلی و تاثیرگذار را دارند و بر اساس این طرح، تلاش داریم که اقدامات خیرخواهانه مردم محلات با محوریت مسجد محل انجام شود.

وی گفت: یکی از محاسن مهم طرح فوق این است که مردم یک محله که از نزدیک نیازمندان واقعی را می‌شناسند، خیرین و افراد خیرخواه همان محل را بسیج کرده و می‌توانند بدون واسطه برای رفع مشکلات نیازمندان محله خود تلاش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار