تابناک: دبیر طرح ساماندهی خانه مسافر کشور گفت: بیش از 11 هزار واحد مسکونی برای عضویت در طرح ملی خانه مسافر در کشور ثبت نام کرده و مجوزهای لازم را اخذ کرده اند.
کد خبر: ۱۳۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳ 12 March 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، رسول فلاحت عصر چهارشنبه در چهارمین همایش خانه مسافر در کاشان اظهار کرد: طرح خانه مسافر با هدف خدمات رسانی مطلوب تر به مسافران در اوج سفرها به اجرا در می آید.

وی در ادامه از تصویب طرح خانه گردشگری در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی خبر داد و افزود: این طرح هفته آینده ابلاغ و اجرایی خواهد شد و از این پس مکانی در طرح اسکان به نام خانه استیجاری نخواهیم داشت بلکه خانه گردشگری مطرح می باشد.

فلاحت از اجرای مانور سراسری خدمات سفر در 25 اسفندماه خبر داد و گفت: در این مراسم که در مرقد امام راحل (ره) برگزار می شود، نمایندگان طرح خانه مسافر استان های کشور با لباس متحد الشکل حضور خواهند داشت که این مراسم شروع کار اجرایی و نظارتی و خدمات رسانی سفرهای نوروزی خواهد بود.

وی به طرح رزرو اینترنتی خانه مسافر در نوروز 94 اشاره کرد و افزود: در این طرح مسافرین از مبدا، محل اقامت خود را رزرو خواهند کرد و در روش دیگر نیز از طریق گوشی می توانند اطلاعات خانه سفر مقصد خود را در طول مسافرت بدست بیاورند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسافران می توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی http://khaneh-mosafer.ir اطلاعات لازم خود را دریافت کرده و در صورت هرگونه شکایت و یا پیشنهادی نسبت به طرح خانه مسافر با سامانه پاسخگویی شکایات، انتقادات و پیشنهادات ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور به شماره 9629 تماس حاصل نمایند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و حمایت از توسعه گردشگری کشور نیز در این همایش گفت: متاسفانه آمار حضور سالانه گردشگران با ظرفیت های ایران در خصوص آثار تاریخی و گردشگری نسبت به سایر کشورها همخوانی ندارد.

محمدرضا پوینده اظهار داشت: کشور ایران از لحاظ تاریخ و تمدن و داشته های فرهنگی جزو 10 کشور برتر جهان است اما رتبه ایران در دنیا از نظر مقصد سفر گردشگران در میان 120 کشور جهان 90 است.

بگفته وی ایران از لحاظ اقتصادی نیز چهارمین کشور جهان است و بعنوان ارزانترین مقصد سفر گردشگران خارجی مطرح می باشد.

پوینده اذعان داشت: ایران دارای ظرفیت و پتانسیل های بالای گردشگری است که متاسفانه آنطور که شایسته بوده به معرفی آثار خود نپرداخته ایم.

وی در خصوص طرح خانه مسافر گفت: کل ظرفیت جذب و اسکان مراکز اقامتی کشور هشت درصد میزان گردشگران در زمان اوج مسافرت ها می باشد که ایجاد طرح ملی خانه مسافر ضمن برطرف کردن بخشی از نیاز مسافران به اسکان، امنیت، آرامش و رفاه را نیز برایشان به همراه دارد.

وی آشنایی مردم با طرح خانه مسافر را سبب کاهش هزینه های سفر و امنیت خانواده ها دانست و تاکید کرد: در این طرح برای خانه هایی که خواهان پذیرش مسافران و اسکان هستند با ثبت نام و بررسی امکانات و مسایل فنی و ایمنی توسط دستگاه های ذیربط مجوز اسکان در سامانه صادر و مسافران در این طرح به صاحبان منازل معرفی می شوند.

چهارمین همایش ملی طرح خانه مسافر با حضور مسوولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و نمایندگان 17 استان کشور در کاشان برگزار شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار