معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: پاسخگویی اولویت دولت است، اما اجازه سوء‌استفاده از فضای آزاد و سالم را نمی‌دهیم.
کد خبر: ۱۲۹۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 16 November 2015
تابناک فارس به نقل از مهر: معصومه ابتکار صبح دوشنبه در دیدار با خانواده شهدا و کارکنان سازمان محیط زیست استان فارس با تاکید بر پاسخگو بودن در دولت تدبیر و امید، گفت: آنچه که تلاش ما است، پاسخگوی به مردم از جانب دولت است که این کار را از درون خودمان با تشکیل جلسات گفتگو آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تمامی محیط‌بانان، کارشناسان و کارمندان محیط زیست باید مشکلات و انتظارات خود را بیان کنند و در این راستا به طور حتم پاسخگو خواهیم بود.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: البته در این فضای باز و سالم اجازه نمی‌دهیم برخی سوء‌استفاده سیاسی کنند، اما انتقادات و مشکلات باید مطرح شود.

ابتکار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه برخی از روزها از تقویم کشور پاک شده، گفت: روز محیط‌بان و روز هوای پاک در تقویم کشور وجود داشت، اما متاسفانه این دو روز از تقویم رسمی کشور پاک شده است، اما تلاش می‌کنیم که به حالت قبل بازگردد.

وی افزود: متاسفانه در حالی که همه کشورها به سمت جلو حرکت می‌کنند، در بعضی از مواقع ما برگشت داشته‌ایم و باید مجدد به سمت پیشرفت حرکت کنیم.

ابتکار در ادامه سخنان خود با بیان اینکه توجه به معیشت کارمندان از مهمترین برنامه‌های ما است، گفت: سازمان محیط زیست مسائل معیشتی زیرمجموعه را مدنظر قرار داده و از تمام توان برای رفع مشکلات استفاده می‌کند؛ چرا که در این دولت جایگاه ویژه‌ای به سازمان محیط زیست اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: رئیس‌جمهور در سطح ملی و بین‌المللی مباحث مربوط به محیط زیست را مطرح می‌کند که این نشان از نگاه ویژه است.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه از ماه آینده ۳ هزار امتیاز به محیط‌بانان فارس اختصاص خواهد گرفت، گفت: امتیازات بررسی شده و محیط‌بانان استان فارس از ماه آینده ۳ هزار امتیاز خود را در احکام مشاهده خواهند کرد و همین‌طور موارد دیگر را اجرایی می‌کنیم.

وی در خصوص توجه به موضوع آموزش نیز گفت: ۸۵۰ محیط‌بان در سال گذشته آموزش دیده‌اند و در سال جاری نیز موضوع آموزش مورد توجه قرار دارد؛ چرا که سازمان محیط زیست باید آموزش‌دهنده و آموزش‌پذیر باشد.

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور طی سفر یکروزه خود به استان فارس، تا ساعتی دیگر در جمع مسئولان دستگاه قضایی استان، شورای اداری استان و تشکل‌های محیط زیستی حضور خواهد یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار