مسئول دفتر نمایندگی در جهاد کشاورزی صومعه‌سرا:
مسئول دفتر نمایندگی در جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با اشاره به اینکه دکتر شهبازی پدر علم نوین ترویج کشاورزی، ترویج را موتور حرکت اقتصاد کشاورزی دانسته است، افزود: وزارت جهاد کشاورزی بدون علم و سازمان ترویج یک سازمان ابتر است. وی تصریح بر اینکه در سال 1332 علم ترویج به عنوان یک علوم آکادمی در گیلان تشکیل شد، افزود: اگر مدیری تفکر ترویجی داشته باشد کشاورزی آن منطقه توسعه و رونق می‌یابد.
کد خبر: ۱۲۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۲ 11 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی بعد از ظهر امروز در جلسه روسای اداره‌های ترویج و آموزش کشاورزی گیلان در این شهرستان، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) در حدیثی فرمودند خاک؛ مادر شماست حرمت خاک را حفظ کنید.

وی با بیان اینکه این حدیث ناب‌ترین، زیباترین و جامع‌ترین کلام درباره یک موجود زنده یعنی خاک است، تصریح کرد: جلسه امروز یک مسئله حیاتی در بحث اقتصاد مقاومتی و شکوفایی اقتصاد کشور بوده است.

مسئول دفتر نمایندگی در جهاد کشاورزی صومعه‌سرا با اشاره به اینکه دکتر شهبازی پدر علم نوین ترویج کشاورزی، ترویج را موتور حرکت اقتصاد کشاورزی دانسته است، افزود: وزارت جهاد کشاورزی بدون علم و سازمان ترویج یک سازمان ابتر است.

وی تصریح بر اینکه در سال 1332 علم ترویج به عنوان یک علوم آکادمی در گیلان تشکیل شد، افزود: اگر مدیری تفکر ترویجی داشته باشد کشاورزی آن منطقه توسعه و رونق می‌یابد.

حسینی با اشاره به اینکه همه ما باید ترویج را پیشقراول تمام امورات قرار دهیم در غیر این صورت کشاورزی آن منطقه فلج می‌شود، گفت: بسیاری از مدیران کشاورزی بر این عقیده هستند که باید در امر ترویج انقلابی رخ دهد تا کشاورزی آن منطقه موفق عمل کند.

وی تصریح کرد: اداره‌های ترویج و تولیدات گیاهی تنها نهادهایی هستند که می‌توانند بیانات مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی را به منصه ظهور برسانند و این دو اداره مانند دوبال یک پرنده عمل کرده و با هماهنگی یکدیگر می‌توانند گام‌های موثری در زمینه اقتصاد مقاومتی و توسعه کشاورزی بردارند.

مسئول دفتر نمایندگی ترویج را به معنای اندیشه و تفکر کردن دانست و یادآور شد: در جهاد کشاورزی شهرستان تصمیم گرفته شده تا طرح شناسایی، سازماندهی و تمرین و آموزش کشاورزان صومعه‌سرایی اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه این گونه طرح‌ها باید شالوده و اساس کار مدیران باشد، خاطرنشان کرد: همواره باید به دنبال کشاورزان عرصه تولیدات کشاورزی باشیم و به برطرف شدن مسایل و مشکلات آنها بپردازیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار