درخواست‌هاي مردم تاييد شد
در سال‌هاي قبل، مسير راهپيمايي 22 بهمن از حدود ميدان سپاه كرج آغاز و تا مصلي بزرگ نماز جمعه ادامه مي‌يافت و شهروندان كرجي اعتراض‌هاي بسياري نسبت به محدود بودن فضاي راهپيمايي بيان مي‌كردند.
کد خبر: ۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۲ 27 January 2015
به گزارش تابناك – البرز: شهرستان كرج داراي جمعيتي بالغ بر 2 ميليون نفر بوده و به همين دليل مركز استان البرز پس از تهران پرجمعيت‌ترين كلانشهر كشور به شمار مي‌آيد.
اين در حالي است  كه كرج از اكثر 30 مركز استان ديگر كشورمان كوچك‌تر است. اگر مساحت شهرستان كرج را به غير از توابع اطراف مانند كمالشهر، محمدشهر، گلشهر محاسبه كنيم، حتي از شهرستان‌هايي مانند گرگان و سمنان كوچك‌تر مي‌شود.
بنابراين براي برگزاري مراسم‌هاي ملي، معابر اصلي و خيابان‌هاي اين شهرستان جوابگوي حجم بالاي شركت كنندگان نيست.
اين موضوع در زمان برگزاري مراسم‌هايي چون راهپيمايي يوم‌الله 22 بهمن بيش از گذشته احساس مي‌شود.
در سال‌هاي قبل، مسير راهپيمايي 22 بهمن از حدود ميدان سپاه كرج آغاز و تا مصلي بزرگ نماز جمعه ادامه مي‌يافت و شهروندان كرجي اعتراض‌هاي بسياري نسبت به محدود بودن فضاي راهپيمايي بيان مي‌كردند.
اين اعتراضات موجب شد كه برخي از مسئولان استاني از جمله سردار علي استاد حسيني فرمانده سپاه استان البرز براي افزايش مسيرهاي راهپيمايي نظراتي را ارائه دهند.
به دنبال افزايش اعتراضات مردمي، امسال متوليان هماهنگي برنامه‌هاي دهه مبارك فجر از جمله ستاد دهه فجر استان البرز تمهيدات ويژه‌اي انديشيده است.
از جمله آنكه امروز حجت‌الاسلام و المسلمين محمد حسين روحي‌يزدي رئيس ستاد دهه فجر استان البرز به طور رسمي اعلام كرد كه براي نخستين‌بار 2 مسير براي راهپيمايي 22 بهمن پيش‌بيني شده است.
وي در نشست هماهنگی برنامه‌های ستاد دهه فجر که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کرج برگزار شد، ضمن محکوم کردن هتک حرمت پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) اظهار داشت: امسال برگزاری برنامه‌های دهه فجر با حضور گسترده و مشارکت‌های مردمی انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شرایطی برگزار می‌شود که جمهوری اسلامی ایران به میزان عمری که داشته از جایگاه رفیعی برخوردار است.
این مسئول تأکید کرد: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی که نظام تازه حاکمیت پیدا کرده بود نیاز به این داشت که از توانایی‌های بالفعل منطقه استفاده کند و بهره بگیرد، اما پس از 36 سال کار به جایی رسیده است که عامل ثبات منطقه خاورمیانه، جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران در تمامی عالم و در تمامی نقاط مختلف مخاطب خودش را یافته و آنها کسانی هستند که در صدد آشنایی با اهداف و آرمان‌های امام (ره) بوده و در حقیقت امام (ره) گمشده قرن بودند که با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مردم مستضعف و محروم یاور خود را یافتند و پس از امام مقام معظم رهبری همان رویه و روش را ادامه دادند.
رئیس ستاد دهه فجر البرز با اشاره به نامه مقام معظم رهبری اظهار داشت: نامه ایشان خطاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی، استکبار جهانی را غافلگیر کرد و به اذعان همه سیاستمداران و تحلیلگران مقام معظم رهبری با این روش خود کاری کردند که دنیای استکبار غافلگیر شد، به همین دلیل خواستند در مقابل این پیام مقاومت کنند و اجازه ندهند پیام منتشر شود اما وقتی پیام را پیشاپیش نشر یافته دیدند چاره‌ای جز این نبود که آنها نیز با این رود خروشان همراهی کنند.
روحی یزدی تصریح کرد: شکوه و عظمت راهپیمایی 36 ساله پیروزی انقلاب که از مردم می‌بینیم نشان دهنده 36 سال اقتدار جمهوری اسلامی ایران است و مردم ما هرچه بانشاط‌تر و هرچه فعال‌تر در جشن‌های سالگرد پیروزی انقلاب حضور پیدا می‌کنند و این حضور سرمایه قوی و مستحکم نظام را نشان می‌دهد.
وی تأکید کرد: ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی در البرز برنامه‌های این دهه را با دو رویکرد مردمی و محتوایی آغاز کرد و این دو رویکرد تا پایان برگزاری مراسم مدنظر خواهد بود.
این مسئول خاطرنشان کرد: امسال در جمع کمیته‌های 24گانه ستاد دهه فجر استان بر این نکته تاکید و اصرار شده است که برنامه‌ها به سوی محتوایی بودن حرکت کرده و به جای اینکه یک جشن برگزار کنیم، مهمترین مبنا را بر آشنایی با آرمان‌های امام (ره)، شهدا و علل براندازی نظام شاهنشاهی بگذاریم.
رئیس ستاد دهه فجر از تشکیل ستاد کمیته مردمی برای اولین بار در کرج خبر داد که به موازات ستاد دهه فجر به انجام فعالیت‌های خود می‌پردازد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار