کد خبر: ۱۲۸۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶ 14 November 2015

عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج تصمیم گیری مدیریت شهری کرج در خصوص تعیین تکلیف شرکت پیمانکاری پروژه خط 2 قطار شهری را مبهم و دو پهلو توصیف کرد.

دکتر میرابراهیم صدیق روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدیریت شهری کرج در زمان گذشته با حمایت از شرکت پیمانکاری سابیر ، آن را گزینه خوبی برای اجرای خط 2 قطار شهری معرفی کرد.

وی ادامه داد: اکنون با گذشت چند سال، مدیریت شهری درصدد لغو قرارداد این شرکت پیمانکاری است.

صدیق گفت: اگرچه باید روند اجرایی هر پیمانکار در زمان اجرای یک پروژه مورد سنجش و نظارت مستمر قرار گیرد اما تصمیم گیری در میانه کار به زیان مردم تمام می شود.

عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج تاکید کرد که این گونه تصمیم گیری ها بیانگر عدم آگاهی مسئولان شهری در خصوص سابقه پیمانکاران قبل از انعقاد قرارداد است.

وی اظهار داشت: امروز زمان آزمون و خطا نیست و نباید وقت مردم و سرمایه های شهر در بی توجهی به برنامه ریزی ها به هدر رود.

صدیق گفت: شورای اسلامی شهر همواره از شهرداری و سرمایه های شهر ، حمایت ویژه داشته و دارد اما برنامه ریزی و تمصیم گیری مدیریت شهری باید به گونه ای باشد که با کمترین هزینه و در زمان مناسب بتوان شهروندان را از برکات پروژه های عمرانی بهره مند کرد.

عضو شورای اسلامی کلانشهر کرج ، پروژه قطار شهری را یک پروژه مهم ، اثرگذار و ارزشمند توصیف کرد و افزود: تصمیم گیری ها در خصوص پایان دادن به مشکلات این پروژه بزرگ باید مدبرانه و هوشمندانه باشد.

وی اظهار کرد: به تاخیر انداختن زمان بهره برداری از خط 2 قطار شهری، برای مردم و شهر زیانبار است و باید با بسیج امکانات هرچه سریعتر آن را به سرانجام رساند.

خط 2 قطار شهری کرج به طول حدود 27 کیلومتر عملیات اجرایی آن از اوایل دهه 80 آغاز شده که تاکنون حدود 15 کیلومتر از تونل این خط حفاری شده است.

در دولت دهم قرار بود شش کیلومتر از این خط تا شهریور 91 به بهره برداری برسد اما مشکلات مالی تاکنون مانع از گشایش این بخش شده است.

امسال نیز بخشی از اراضی شهر کرج به صورت تهاتر برای تامین مبالغی از هزینه های خط 2 قطار شهری به فروش رفت ضمن آنکه از محل فروش اوراق نیز مبالغی از اعتبارات این پروژه تامین شد.

هرچند مسئولان از راه اندازی شش کیلومتر فاز نخست این پروژه تا اوایل سال آینده خبرمی دهند اما برخی می گویند با تغییر شرکت پیمانکاری آن به احتمال زیاد زمان گشایش فاز نخست خط 2به تاخیر بیفتد.

مدیریت شهری کرج 2 رام قطار برای خط 2 قطار شهری خریداری کرده که این قطارها به استان البرز انتقال یافته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار