در شرایطی که استان قم دارای ۷۱ تیم در لیگ‌ها و مسابقات قهرمانی کشور در رشته‌ها و رده‌های مختلف است امامشکلات زیرساختی در برخی از حوزه‌ها کماکان آزاردهنده است.
کد خبر: ۱۲۸۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸ 14 November 2015
به گزارش تابناک قم، از مشکلات سخت افزاری جدی ورزش قم نبود زمین ورزش‌های ساحلی است که بخشی از برنامه ورزشی هیأت‌های مختلف را محدود و حتی غیر فعال کرده است.شاخه ساحلی رشته‌های مختلف به دلیل نبود زمین مناسب در وضعیت تعطیل و نیمه تعطیل است در حالی که راه اندازی و ساخت یک زمین ساحلی می‌تواند به ورزشکارانی از رشته‌های ورزشی مختلف خدمات ارائه دهد.

در کشور ما فوتبال ساحلی به دلیل موفقیت‌های تیم ملی کشورمان در رویدادهای بین المللی بیشتر شناخته شده است اما در رشته‌هایی چون والیبال، کشتی، کبدی و هندبال نیز بخش ساحلی وجود دارد که ظرفیت آن در قم مورد غفلت واقع شده است.

علاوه بر این، زمین پوشانده شده از شن و ماسه ساحلی می‌تواند شرایط بسیار مناسبی برای انجام تمرینات بدنسازی تیم‌های ورزشی حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای مهیا کند و از نظر توسعه ورزش قهرمانی نیز اهمیت فوق العاده‌ای دارد.

۲ سال پیش بود که هیأت فوتبال استان قم به دنبال دریافت زمینی از شهرداری قم به منظور ساخت زمین فوتبال ساحلی در محدوده بوستان علوی بود و اقدامات مثبتی نیز در این زمینه صورت گرفت اما در ‌‌نهایت این طرح به نتیجه نرسید. با این وجود تیم کبدی ساحلی قم که در زمره تیم‌های قدرتمند ساحلی کشور به شمار می‌رود تمرینات خود را در یک زمین ساحلی نه چندان استاندارد در محدوده جمکران برگزار می‌کند و در صورتی که قم صاحب زمین ساحلی استاندارد شود می‌تواند در سطح کشور نیز حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد. 

به استثنای کبدی ساحلی، رشته‌های فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی و هندبال ساحلی در قم فعالیتی ندارند و فراهم کردن زمینه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در راستای راه‌اندازی این مجموعه ساحلی استاندارد می‌تواند افق جدیدی را به سوی توسعه ورزش قم باز کند.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار